|
کدخبر: 299834

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات؛

دولت به شرکت‌های معدنی اعتماد کند

معدن دولت به شرکت‌های معدنی اعتماد کند

شرکت تجلی ۷ معدن عناصر نادر خاکی دارد که ۲ معدن آن در یزد واقع شده است. یکی از این معادنها وارد مرحله فرآوری آزمایشگاهی شده است. همچنین این شرکت ۵ محدوده لیتیوم در شرق کشور دارد که کارگروه آن تشکیل شده و در مرحله نمونهبرداری و اکتشاف است که بودجه خوبی برای این محدودهها صرف شده است.

چالشهای موجود بر سر راه استحصال عناصر نادر خاکی چیست؟

عمده چالش شرکت تجلی، دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی بود که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری واحدهای مربوطه، این شرکت به دانش فنی استحصال عناصر نادر خاکی دست پیدا کرد. فناوری در کشور زمانی توسعه پیدا میکند که در داخل تولید شود. در این زمینه شرکت تجلی در حال بومیسازی ماشینآلات و آمادهسازی زیرساختها است.

دولت چگونه میتواند سرمایه‌گذاران را در این مسیر حمایت کند؟

بخش معدن پیشران اقتصادی کشور است و کشور به واسطه معدن در آینده از وابستگی به نفت خارج خواهد شد. یکی از حمایتهای دولت میتواند توجه بیشتر به بخش معدن، عناصر نادر خاکی و صادرات باشد. باید توجه داشت که عناصر نادر خاکی در صنایع High Tech مورد استفاده قرار میگیرد. دولت باید این اعتماد را به شرکتهایی همچون تجلی داشته باشد تا این مسیر را با موفقیت طی کنند.

آیا ورود شرکت تجلی در استحصال عناصر نادر خاکی باعث افزایش درآمد سهامداران خواهد شد؟

مواد نادر خاکی ارزش گرانبهایی دارد و در آینده با دستیابی به استحصال عناصر نادر خاکی در ایران ، چندین برابر موادی مانند سنگآهن و فولاد، برای ذینفعان ارزش افزوده به همراه خواهد داشت؛ بنابراین به تمامی سهامداران قول داده میشود که شرکت تجلی با ورود به عناصر نادرخاکی، سوددهی بالایی خواهد داشت. این شرکت با تکیه بر توان فنی توانسته پیشرفت خوب و سرمایهگذاری موفقی داشته باشد. آینده لیتیوم و عناصر نادر خاکی کشور درخشان بوده و کلید آن در دست شرکت تجلی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها