|
کدخبر: 298920

برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده فولاد خراسان

تصویب ۳۰۰ریال سود به ازای هر سهم در مجمع عمومی سالانه «فخاس»

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با موضوعات: استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، انتخاب اعضای هیئت مدیره، اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه های کثیرالانتشار، تعیین پاداش هیئت مدیره و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره، برگزار شد.

معدن تصویب ۳۰۰ریال سود به ازای هر سهم در مجمع عمومی سالانه «فخاس»

مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، که در بازار سرمایه با نماد «فخاس» شناخته می شود نیز به منظور تصمیم گیری در خصوص برخی موارد قانونی از جمله «تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس» با حضور نمایندگان اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در این مجامع، که روز شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در محل سالن همایش های هتل پردیسان در مشهد برگزار شد، مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» با اشاره به توفیقات فولاد خراسان در عرصه‌های گوناگون از جمله ارتقای جایگاه «فخاس» در رتبه‌بندی صد شرکت برتر شرکت و احراز عنوان صادرکننده‌ی نمونه سال استان، حفظ و ارتقای جایگاه فولاد خراسان را در اطلس تولید فولاد کشور، مستلزم تامین سرمایه‌ی مورد نیاز برای طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده عنوان کرد.

طهمورث‌جوان‌بخت پیش از ظهر شنبه ۱۰ تیرماه با اشاره هدف‌گذاری‌های تامین، تولید، فروش و صادرات این شرکت، اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی، ذخیره نهاده‌ها و ملزومات تولید و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته علی‌رغم محدودیت‌های انرژی، تولید در سال جاری بلاانقطاع ادامه یابد.

وی با اشاره به تولید ۱میلیون و پانصد و هشت هزارتن گندله، بالغ بر ۹۸۰هزار تن آهن اسفنجی، بیش از ۷۷۲هزار تن فولاد خام (شمش) و قریب به ۵۰۰ هزار تن محصولات نوردی از تحقق ۹۱ درصدی هدف‌گذاری تولید در زمینه تولید گندله، ۸۲درصد تحقق هدف علملیاتی واحد احیا مستقیم و تحقق ۸۸ درصدی اهداف واحد نورد این شرکت در تولید محصول نهایی خبر داد.

جوان‌بخت عدم‌النفع این شرکت در پی توقفات ناشی از قطع گاز و برق در زمستان و‌تابستان سال گذشته شرکت به علت ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور را روزانه ۱۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و‌ افزود: عدم تحقق بخش مهمی از اهداف صادراتی سال ۱۴۰۱ ناشی از این چالش بوده‌ است.

وی با اعلام فروش ۱۲ هزار و پانصد میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته و اشاره به سیاست‌ کنترل و سرکوب قیمت‌ها از سوی دولت اضافه کرد: علی‌رغم اعمال این سیاست کنترلی در مورد فولادسازان، شاهد افزایش چشم‌گیر بهای تمام‌شده‌ی تولید شرکت‌های فولادی کشور به علت افزایش قیمت نهاده‌ها و‌ ملزومات تولید بوده‌ایم که این امر از سود عملیاتی تمام فولادسازان کشور کاسته است.

مدیرعامل شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با بیان این که تسریع در به ثمر ‌نشاندن کارخانه کنسانتره‌سازی این شرکت، اولویت جدی فولاد خراسان است، افزود: همّ و غمّ ما با حمایت سهامداران عمده‌ی شرکت باید بر این حلقه از زنجیره تولید متمرکز شود تا از حاشیه سود چشم‌گیر این حلقه منتفع شویم. جوان‌بخت اظهار امیدواری کرد که ظرف ۱۸ ماه آینده این کارخانه در سنگان خواف به بهره‌برداری برسد.

طهمورث جوان‌بخت افزایش ظرفیت کارخانه‌ی گندله‌سازی شرکت مجتمع فولاد خراسان از ۲.۵ به ۳.۴ میلیون تن در سال، افزایش ظرفیت تولید آهن اسفتجی از ۱.۶ میلیون تن به ۳.۱ میلیون تن در سال با ایجاد یک مگا مِدول احیا مستقیم، افزایش تولید واحدهای فولادسازی به ۲.۱ میلیون تن و ایجاد نخستین واحد نورد گرم در شرق کشور را به عنوان مهم‌ترین چشم‌انداز‌ها و‌اهداف توسعه‌ای فولاد خراسان عنوان کرد.

وی همچنین از پیگیری جدی پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری پساب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نیشابور برای تامین آب مورد نیاز شرکت از طریق بازچرخانی پساب تا سال ۱۴۰۵ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و افزود: در پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرق کشور نیز فولاد خراسان با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان سهیم است تا از این طریق توسعه صنعتی با حل موضوع تنش آبی پیش برده شود.

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد خراسان، صورت‌های مالی منتهی به دوره ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

با تصمیم اعضای مجمع عمومی، موسسه حسابرسی «هدف نوین نگر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت تعیین شد.

انتخاب روزنامه‌های «خراسان» و «دنیای اقتصاد» برای انتشار آگهی‌های فولاد خراسان به عنوان روزنامه کثیرالانتشار از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بود.

اعضای مجمع عمومی «فخاس» همچنین پس از گزارش صورت های مالی، به تصویب ۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم رای مثبت دادند، که توزیع آن میان سهامداران حقیقی از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ از تصویب مجمع عمومی گذشت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها