|
کدخبر: 297719

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه گندله سازی کردستان

مدیرعامل شرکت صبا امید غرب خاورمیانه گفت: در ارتباط با مشکلات ارزی پروژه، با تامین منابع ارزی که سهامداران عمده داشتند آن را برطرف کرده ایم.

معدن پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه گندله سازی کردستان

مهندس «مهدی زارع» مدیرعامل شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در حاشیه مجمع عمومی سالیانه شرکت تجلی به «می متالز» گفت: پروژه شرکت صبا امید غرب خاورمیانه، پروژه گندله سازی یک میلیون تنی است. خوشبختانه توانستیم در سال ۱۴۰۱ پیشرفت بالای ۵۱ درصد و پیشرفت سالانه سال ۱۴۰۱ را بیش از ۴۰ درصد ثبت کنیم.

وی ادامه داد: لات اول تجهیزات خارجی هم اکنون در بندرعباس در حال تخلیه است. بر اساس کاری که سوپروایزر‌های خارجی، طی سه هفته داخل سایت به انجام رسانیدند کل سازه‌های بتنی و فلزی ما را مورد تایید قرار دادند ما امکان نصب تجهیزات را داریم.

زارع افزود: بدین ترتیب در بحث زیرساخت‌ها هم باید گفت ۹ کیلومتر خط برق ۲۰ کیلو ولت ۲ مداره هم در آستانه بهره برداری است. همچنین در حوزه آب، پروژه آب‌های زیر سطحی به میزان ۱۳۷ هزار متر مکعب است که آن نیز انجام شده است. در بحث انتقال پساب فاضلاب نیز که به میزان ۱۵ لیتر بر ثانیه است و انتقال آن در حدود ۱۵ کیلومتر است، اواسط سال آینده به بهره برداری می‌رسد. در بحث گاز نیز مناقصه‌ها در حال انجام و ایستگاه‌های آن نیز نصب خواهد شد. اگر مشکلی پیش نیاید تا آخر سال پروژه را به مرحله تکمیل مکانیکال خواهیم رسانید

وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه ۵۵ درصد است.

مهدی زارع مدیرعامل صبا امید غرب خاورمیانه در ادامه اظهار کرد: در ارتباط با مشکلات ارزی پروژه، با تامین منابع ارزی که سهامداران عمده داشتند آن را برطرف کرده ایم. ظرفیت این واحد یک میلیون تن در سال است که در تلاش هستیم با داشتن زیرساخت‌های کامل جهت افزایش ظرفیت و در صورت حمایت و تصویب سهامداران عمده و هلدینگ «ومعادن» احتمالا یک خط یک میلیون تنی مشابه همین خط یا ۱.۵ یا ۲.۵ میلیون تنی را در زنجیره آهن و فولاد در کنار این طرح داشته باشیم. به طور کل امیدواریم ظرفیت کل گندله سازی خود را به ۲.۵ یا ۳.۵ میلیون تن برسانیم.

زارع تصریح کرد: بدون شک همان تکنولوژی کوره دوار را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: ما تنها در حلقه گندله فعالیت داریم و حتما گلوگاه‌هایی در پروژه وجود دارد که با شناسایی آن‌ها در تلاش برای رفع آن‌ها هستیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها