|
کدخبر: 200681

سیمان گران می شود؟

رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: با وجود رسیدن سیمان به کف قیمتی خود، هیچ کمبودی در دسترسی به انواع آن در بازار وجود ندارد اما با رونق ساخت و سازها و افزایش مصرف، امکان کمبود و افزایش قیمت این کالا در بازار دور از انتظار نیست.

غلامرضا سلطانی  افزود: قیمت هر کیسه سیمان که هفته گذشته برای مصرف کننده ۴۷۰ هزار ریال بود اکنون به ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار ریال رسیده است که قیمت آن در بورس کالا نیز ۲۵۰ هزار ریال است.

وی بیان کرد: هم اینک ساخت و سازها در بازار کم است و نمی توان میزان سیمان موجودی در بازار و نرخ آن را ملاک قرار دارد، این شرایط در صورت افزایش ساخت و سازها و نوسانات در بورس تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ثبات قیمت سیمان در شرایطی که شرکت های صوری وارد عرصه نشده، کارخانه های سیمان عرضه کالای خود را کاهش ندهند و قیمت در بورس نوسان نداشته باشد، ادامه خواهد یافت.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: هم اینک سیمان در کف قیمت خود در بورس قرار دارد و ارزان تر از این قیمت نخواهد شد، جز آنکه قیمت‌گذاری کف و سقف برای سیمان در بورس حذف شود.

سلطانی، قیمت‌گذاری متعارف برای سیمان را بهتر از عرضه آن در بورس دانست و افزود: یکی از اشکالات اساسی بورس نوسانات قیمتی است، هرچند از طریق بورس دست واسطه ها از بازار سیمان کوتاه می شود اما نوسان قیمت در بورس نیز مطلوب نیست، چرا که در همین بورس بود که قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۴۰۰ هزار ریال رسید و هم اینک در همین بورس قیمت هر کیسه سیمان ۲۵۰ هزار ریال است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر