|
کدخبر: 197596

برگزاری پنجمین کنگره ملی زغال سنگ

پنجمین کنگره ملی زغال سنگ ایران با نگرش ویژه به ارتقا کیفیت و توان رقابت پذیری زغالسنگ ایران با ارائه مقالات و سخنرانی‌ها برگزار شد.

معدن برگزاری پنجمین کنگره ملی زغال سنگ

پنجمین کنگره ملی زغال سنگ ایران با نگرش ویژه به ارتقا کیفیت و توان رقابت پذیری زغالسنگ ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار و در آن مقالات و سخنرانی های مرتبط با ارتقای زغالسنگ ارائه شد.

محمد عطائی دبیر علمی پنجمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران صبح روز سه شنبه ۹ شهریور ماه جاری در افتتاحیه مجازی این کنگره، با اشاره به  تدوین محورهای علمی با توجه به اهداف و برنامه­ های این کنگره، گفت: همه زمینه­‌های علمی، کاربردی و مدیریتی قابل ‌بحث در صنعت زغال‌سنگ در این همایش پوشش داده شد.

وی در ادامه افزود: در این بین کمیته­‌های علمی و اجرایی شکل گرفت و فراخوان مقاله برای دانشگاه­‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ارسال شد و خدا را شکر گذار هستیم که استقبال خوبی از کنگره به عمل آمد و پس از انجام مراحل داوری توسط کمیته محترم داوران، ۳۱ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۵۲ مقاله به صورت ارائه پوستری مورد پذیرش قرار گرفت.

ارتقای کیفی مقالات

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران تاکید کرد: خلاصه مقالات در این کتابچه و مقالات کامل در قالب لوح فشرده منتشر شده همچنین انتشار مجموعه مقالات کنگره این امکان را فراهم می کند تا هم حاضرین در کنگره و دیگرانی که فرصت حضور در کنگره را نداشته‌اند با مطالعه این منبع، بهره‌مندی بیشتری از مباحث مطرح شده داشته باشند.

با رایزنی به عمل آمده بین دبیرخانه کنگره و هیئت تحریریه مجلهJournal of Mining and Environment (JME) که در پایگاه Web of Science و سایت Thomson Reutersنمایه شده است، مقالات برتر و سخنرانی‌های کلیدی این کنگره در شماره ویژه‌ای از این نشریه چاپ خواهد شد.

زمینه های استخراج زغالسنگ

بابک براتی مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی نیز بحث همکاری دانشگاه ها در خصوص بومی سازی معادن زغال سنگ بر مبنای شرایط موجود را موضوعی پر رنگ برشمرد و گفت: تقریبا تمامی معادن کشور به صوت سنتی و با اتکا به نیروی انسانی مشغول به فعالیت می باشند و این موجب محدودیت میزان تولید و درصد آسیب پذیری بیشتر می شود، در صورتی که استخراج زغال سنگ در دنیا تمام مکانیزه بوده که این امر موجب افزایش تولید و کاهش صدمات ناشی از کار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ارتقا سطح ایمنی در معادن، محدودیت منابع کیفی و کمی تولید را بزرگترین چالش تامین زغال سنگ در کشور در استخراج و بهره برداری از تولید بیان کر.

سخنرانان از خارج کشور

در ادامه سعید صمدی دبیر انجمن زغالسنگ ایران در خصوص تحولات اخیر در صنعت زغالسنگ ایران و پروفسور ناج عزیز از کشور استرالیا نیز در زمینهStatic and Dynamic Shear Testing of Tendons for Outburst and Rock burst Management  به ایراد سخنرانی پرداختند.

کنگره ملی زغال‌سنگ گردهمایی رسمی متشکل از متخصصان و افراد با تجربه در حوزه زغال‌سنگ است که با همکاری مراکز تحقیقاتی، نهادها و سازمان­‌های دولتی و غیردولتی برگزار می­‌شود.

شرکت­‌کنندگان در این کنگره، برای بحث و تبادل‌نظر و تصمیم­گیری درباره صنعت زغال‌سنگ، گرد هم می­‌آیند و نتایج تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه را به صورت مقاله، سخنرانی و پوستر ارائه می‌دهند. این کنگره تلاشی برای اقناع روحیه جستجوگری و کاوشگری جامعه علمی دانشگاهی و کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در زمینه زغال‌سنگ است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر