|
کدخبر: 184659

مجمع عمومی عادی سالانه فولاد خراسان برگزار شد

مجمع عمومی عادی شرکت فولاد خراسان با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور سهامداران برگزار شد .

معدن مجمع عمومی عادی سالانه فولاد خراسان برگزار شد

این مجمع با حضور اعضای هیات رییسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیات رییسه رسمیت یافت.

کسری غفوری عنوان کرد: فولاد خراسان در سال ۱۳۹۹ توانست هفت هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان درآمد داشتیم که این میزان در سال ۱۳۹۸ حدود چهار هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بود. همچنین دو هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان سود خالص داشتیم که رشد ۲۴۱ درصد نسبت به سال قبل آن رشد نشان می‌دهد.

-فولاد خراسان به عنوان بنگاه ممتاز از سوی وزارت کار انتخاب شد.

-فولاد خراسان در سال گذشته و فروردین ماه به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و قطعی گاز نیز در زمستان به ۵۱ روز رسید و مانع فعالیت مناسب شرکت شد.

-تولید یک میلیون و ۶۰۲ هزار تن گندله در سال ۱۳۹۹ افتخار دیگری بود که این مجتمع کسب کرد اما ظرفیت نهایی مجتمع دو میلیون تن در سال است و تلاش می‌کنیم با نصب تجهیزات اضافی، ظرفیت تولید را به بیش از دو میلیون تن برسانیم.

-ثبت رکورد تامین کنسانتره به میزان یک میلیون و ۸۸۰ هزار تن دیگر رکورد فولاد خراسان بوده که در این رابطه صبانور همکاری خوبی داشت.

-در خرداد ماه سال گذشته، رکورد ۵۱ هزار و ۷۹ تن تولید شمش در کارخانه فولادسازی شماره ۲ رقم خورد.

-در سال گذشته ۲۱۰ میلیارد تومان در طرح‌های مختلف سرمایه‌ گذاری کردیم.

-در سال جاری و سه ماه نخست توانستیم تمامی رکوردهای تولیدی را جابه‌جا کنیم و امیدواریم با رکوردهای کسب شده، تعطیلی‌ها و کاستی‌های سال گذشته جبران شود.

-در سال جاری قصد داریم کنسانتره به میزان دو میلیون و ۳۵۰ هزار تن و ۱۵۰ هزار تن قراضه تامین کنیم.

-تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در هر دو واحد فولادسازی و نیز ۶۰۰ هزار تن محصولات نهایی را در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.

-در سال جاری تکمیل فرایند و استقرار سیستم مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان، تولید یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن آهن اسفنجی و توسعه ساخت داخل و بومی‌سازی در دستور کار قرار دارد.

-تولید فولاد خام در دنیا در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد و ۸۶۰ هزار تن بود که کاهش ۹ درصدی نسبت به سال قبل داشت. ایران در سال گذشته میلادی ۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در رتبه دهم دنیا قرار گرفت و برخلاف روند دنیا، ایران رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت.

-تولید میلگرد فولاد خراسان در سال قبل ۵۰۰ هزار تن بود؛ در حالی که تولید میلگرد در ایران ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود و فولاد خراسان سهم ۵ درصدی از بازار میلگرد داشت.

-در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردیم که سهم ۴ درصدی داشتیم. همچنین با تولید یک میلیون و ۶۰۲ هزار تنی گندله در سال گذشته، سهم ۳ درصدی از تولید گندله کشور نصیب فولاد خراسان شد.

-با عملکرد سه ماه نخست، چنانچه با مشکلات تامین انرژی مواجه نشویم، به تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندله خواهیم رسید.

-دو مدول ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی در اختیار داریم که متاسفانه با قطع شدن گاز به مدت ۴۳ روز در زمستان و تعطیلی فروردین ماه سال قبل، کاهش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال قبل از آن داشتیم.

-دو واحد فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در اختیار داریم و با توجه به تعطیلی سال گذشته و کمبود برق، در تولید شمش کاهش ۱۲ درصدی تولید مواجه شدیم. در سال جاری نیز قطعی برق همچنان گریبان‌گیر شرکت ما و شرکت‌های فولادی شده است.

-در واحد نورد نیز طی سه ماه نخست امسال توانستیم به میزان ظرفیت اسمی تولید کنیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به تولید ۶۰۰ هزار تن محصولات نهایی دست یابیم.

-امروزه رقابت اصلی فولادسازان برای تامین مواد اولیه است و فولاد خراسان توانسته است توسط شرکت صبانور، مواد اولیه خود را به میزان مناسب و قیمت مناسبی را تامین کند که در این رابطه توانستیم رکورد تامین کنسانتره را جابه‌جا کنیم.

-در فروش داخلی محصولات ساختمانی سبک طی سال گذشته ۴۷۸ هزار تن فروش داشتیم که ۲۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشتیم. همچنین در شمش فروش ۲۳۰ هزار تنی در سال قبل در بازار داخلی ثبت کردیم که کاهش ۹ درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

-در بخش صادرات سال گذشته در میلگرد ۱۱ هزار و ۱۷۸ تن و شمش ۱۴۹ هزار و ۸۹۷ هزار تن صادرات داشتیم و مجموعا در سال گذشته با کاهش ۳۲ درصدی صادرات مواجه شدیم.

-وضعیت سوددهی فولاد خراسان در میان شرکت‌های فولادی نسبتا خوب است و امیدواریم در سال جاری وضعیت سوددهی باز هم بهبود یابد.

-در سال گذشته پروژه تولید کنسانتره فولاد خراسان در سنگان پس از مدت‌ها توقف مجددا فعال شد و با پیمانکار به توافق رسیدیم و شرکت‌های ایریتک و کیسون به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شدند. البته کیسون کار خود را آغاز کرده و ایریتک نیز به زودی فعالیت خود را در پروژه از سر می‌گیرد. طبق برنامه تا پایان سال جاری باید پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

-پروژه بسته تکمیلی کارخانه گندله‌سازی در دست اقدام است و یک شرکت چینی ساخت تجهیزات را برعهده گرفته و کار به خوبی پیش می‌رود. البته در چین قرنطینه سراسری به مدت ۱۲ روز اعلام شده اما امیدواریم تجهیزات را در روزهای آینده دریافت کنیم.

-پروژه تصفیه و انتقال پساب شهر نیشابور پروژه مهمی است که با توجه به کاهش بارندگی و خشک بودن منطقه، برای هم استان خراسان، هم شهر نیشابور و هم فولاد خراسان اهمیت زیادی دارد که خوشبختانه فولاد خراسان برنده مزایده پساب نیشابور شده و قرارداد نهایی اجرای پروژه به زودی منعقد می‌شود. اجرای این پروژه نگرانی فولاد خراسان را بابت تامین آب برطرف خواهد کرد.

-فولاد خراسان نیمی از برق صنعتی استان خراسان را مصرف می‌کند. بر این اساس با توجه به محدودیت‌های ناشی از قطعی برق، قصد داریم یک نیروگاه بادی را احداث کنیم تا مصرف برق صنعتی از شبکه سراسری کاهش یابد.

-در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خراسان صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

-موسسه بهراد مشار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی انتخاب شد.

-روزنامه‌های اطلاعات و خراسان به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

-همچنین میزان سود به ازای هر سهم ۱۴۰ تومان تعیین شد.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها