|
کدخبر: 176671

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

برگزاری مجمع عمومی عادی صبانور / سود هر سهم مشخص شد

صبح روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه مجمع عمومی عادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، با حضور کلانتری، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، بابایی معاونت مالی و اقتصاد شرکت صبانور، علی‌اکبری دبیر انجمن، بازرس سازمان بورس و ۸۵ درصد از سهامداران برگزار شد.

معدن برگزاری مجمع عمومی عادی صبانور / سود هر سهم مشخص شد

مجمع عمومی عادی شرکت صبانور با حضور اعضای هیات رئیسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیات رئیسه رسمیت یافت و سپس مدیرعامل شرکت صبانور توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت در سال گذشته را مطرح کرد.

محمد کلانتری اظهارکرد: شرکت صبانور به لحاظ تولید سنگ‌آهن جزو ۱۰ شرکت اول کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده این ماده معدنی در غرب کشور به حساب می‌آید و سه معدن در اختیار دارد که معادن آن در استان‌های کردستان و همدان واقع شده و ۱۶۸ میلیون تن ذخایر قطعی و احتمالی آن ثبت شده است. سرمایه صبانور در سال ۱۳۹۹ از ۳۰۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در امسال افزایش خواهد یافت و امیدوار هستیم تا تیرماه ۱۴۰۰مجوز آن نیز صادر شود.

کلانتری

وی افزود: میزان استخراج سنگ‌آهن در سال گذشته به دو میلیون و ۲۷۰ هزار تن رسید و تولید کنسانتره در همین مدت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد رشد داشت. همچنین تولید گندله به ۵۰۰ هزار تن رسید و با توجه به قیمت شمش فولاد خوزستان، نرخ کنسانتره و گندله صبانور در سال گذشته صعودی ارزیابی شده است. در سال گذشته ملاک نرخ فروش محصولات شرکت صبانور، شمش فولاد خوزستان بود و با توجه به محدودیت‌های صادراتی و نیاز بازار، صادرات نداشت و صرفا فروش به صورت داخلی انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور تصریح کرد: پروژه گندله‌سازی یک میلیون تنی کردستان ازجمله طرح‌های این شرکت به حساب می‌آید که ۷۰ درصد مالکیت آن متعلق به صبانور و ۳۰ درصد سهم تجلی معادن و فلزات است. برآورد کل مبلغ طرح ۱۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال بوده که تا کنون ۶ هزار میلیارد ریال آن تامین شده است. تاریخ تقریبی بهره‌برداری از این پروژه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.

طرح‌های صبانور

کلانتری ادامه داد: پروژه احداث یک واحد آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی در شهرستان بیجار و همچنین احداث یک واحد ذوب و ورق نورد گرم فولادی یک میلیون تنی در شهرستان قروه از دیگر طرح‌های این شرکت بوده که سهام ایمیدرو ۴۴ درصد، شرکت صبانور ۲۰ درصد، شرکت توسعه و تجهیز معادن امداد ۲۰ درصد و شرکت کیمیا معادن سپاهان نیز ۱۶ درصد محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در این مجمع یادآور شد: پروژه احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره گلالی از دیگر طرح‌های صبانور به شمار می‌آید. گزارش امکان‌سنجی اولیه توسط مشاور ذیصلاح و معتبر تهیه شده و برآورد اولیه مبلغ طرح هفت هزار میلیارد ریال تعیین شده است. مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته پروژه اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده پهنه اکتشافی راور کرمان نیز توضیح داد: اوایل سال ۱۳۹۶ جهت ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، مجوز اکتشاف در وهنه راور به مساحت یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع اخذ شد. پی‌جویی و اکتشاف در پهنه مذکور به مدت ۱.۵ سال انجام که منجر به شناسایی ۱۲ آنومالی با ظرفیت روی و سرب شد. در این پهنه ۱۲ آنومالی شناسایی شده که در قالب پنج محدوده ثبتی در سامانه کاداستر وزارت صمت به مساحت تقریبا ۲۵۰ کیلومتر مربع ثبت شد.

تعیین سود ۵۶۰ تومانی برای هر سهم

کلانتری در پایان سخنان خود تاکید کرد: چشم‌انداز آینده شرکت دستیابی به رتبه برتر کیفیت، سوددهی و ایمنی به عنوان یکی از ۱۰ شرکت اول حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به چنین چشم‌اندازی برای شرکت ماموریت‌هایی تبیین شده است که در این بین بهره‌برداری، تولید و سرمایه‌گذاری سودآور در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدن به واسطه تاسیس شرکت‌ها و یا تحصیل سهام مدیریتی آنها ازجمله اقدامات شرکت به حساب می‌آیند. همچنین توجه به مفاهیم زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی در راستای تکمیل زنجیره فولاد و سایر کانی‌ها در کشور و به ویژه در استان‌های غربی در دیگر اقدامات شرکت صبانور هستند.

در پایان مجمع عمومی عادی شرکت صبانور صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ به تصویب رسید و در این مجمع با تصویب ۷۵ درصد تقسیم سود، به ازای هر سهم ۵۶۰ تومان سود تصویب شد و همچنین روزنامه صمت نیز به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد. حق حضور اعضای هیات مدیره سه میلیون تومان ماهانه در صورت تشکیل یک جلسه در ماه و پاداش هیات مدیره ۶۰۰ میلیون تومان به صورت ناخالص مشخص شد. در خصوص موضوع مسئولیت‌های اجتماعی نیز مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این منظور تعیین شد و در نهایت شرکت هشیار ممیز به عنوان حسابرس قانونی معرفی شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها