|
کدخبر: 175263

معادن گچ استان کهگیلویه و بویراحمد ارزش سرمایه‌گذاری دارند

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک تاکید کرد: معادن گچ استان کهگیلویه و بویراحمد به علت کیفیت بالا، با استفاده از فناوری "های تک" قابلیت سرمایه‌گذاری و رشد ارزش افزوده را دارند.

معدن معادن گچ استان کهگیلویه و بویراحمد ارزش سرمایه‌گذاری دارند

سید رضا عظیمی تصریح کرد: با فعال کردن صنایع پایین دستی از جمله تولید گچ‌های پزشکی، کناف و گچ‌های با کیفیت، ارزش افزوده بالا و سوددهی قابل توجهی نصیب سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط، شناسایی مزیت‌های معدنی استان را در اولویت برنامه‌های کاری قرار داده‌ایم، گفت: درحال‌حاضر با همکاری صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، به صورت بنچ مارک (Benchmark) بر روی یکی از پروژه‌های گچ استان کهگیلویه و بویراحمد در حال کار هستیم و پس از آن، فعالیت مشابهی در سایر معادن با کیفیت منطقه خواهیم داشت.

عظیمی با تاکید بر اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در معادنِ با کیفیت استان همچنان وجود دارد، اظهارکرد: با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های معدنی استان، پروژه هایی که دارای مزیت قابل توجهی باشند مورد حمایت مالی و فنی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد، دارای ذخایر قابل توجه گچ، سلستین و بوکسیت است، افزود: درحال‌حاضر ۳ زون اصلی برای معادن گچ در این استان شناسایی شده و به منظور فعالسازی این معادن، در قالب طرح احیای معادن کوچک، به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

عظیمی با اعلام اینکه فایل و مستندات "گزارش توجیه فنی و اقتصادی" (Feasibility Study) طرح‌ها آماده شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: برای راه‌اندازی معادن این استان، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی آماده ارائه تسهیلات ویژه با رعایت تسریع و تسهیل در فرآیند اداری به سرمایه‌گذاران است.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها