|
کدخبر: 175158

خوشبین فر: صنعت فولاد مدرن سازی می‌خواهد

کارشناس فولاد گفت: ارتقای بهره وری و استفاده از فناوری های نوین سریع ترین و آسان ترین مسیر برای تحقق اهداف افق چشم انداز صنعت فولاد است.

معدن خوشبین فر: صنعت فولاد مدرن سازی می‌خواهد

حسام خوشبین فر، کارشناس صنعت فولاد، درباره چالش های پیش روی این صنعت ،گفت: کشور دارای منابع غنی انرژی و انواع کانی های فلزی و غیرفلزی است اما براساس اصول توسعه پایدار استفاده از آنها در صنایع منبع محور باید همراه با صیانت از این منابع باشد که بخش زیادی از این موضوع مربوط به بهبود بهره وری است.بهره وری در صنایع منبع محور موجب رقابتی شدن محصولات ،توسعه صادارات و حفظ بازار های خارجی است ، در بازار های داخلی نیز صنایع پایین دستی صنعت فولاد با قیمت پایین ترمحصولات خود را تولید می کنند.

 وی افزود: درحال حاضر صنعت فولاد به نسبت سایر صنایع توانسته از چالش تحریم و کرونا عبور کند و روند رو به رشد خود را حفظ کند اما با این وجود برای رسیدن به اهداف افق چشم انداز باید برخی از چالش های پیش روی صنایع را از بین برد. بهره وری یکی از چالش های اصلی صنایع به ویژه در بخش فولاد است که رفع آن زمینه توسعه و تولید بیشتر را فراهم خواهد کرد.

خوشبین فر با بیان این که فناوری‌های روز با رشد بهره‌وری در صنایع ارتباط تنگاتنگی دارد،اظهارکرد: در حال حاضر کشورهای بزرگ فولادی هم چون چین ، هند و... استراتژی های صنعتی خود را مبتنی بر استفاده از فناوری های نوین و افزایش بهره وری تنظیم کرده اند و باید پذیرفت که علاوه بر امکانات موجود باید از شیوه های جدید برای شتاب در رشد تولید فولاد استفاده کرد.

کارشناس صنعت فولاد با اشاره به عوامل تاثیر گذار در بهره وری تولید افزود: به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات، استفاده از نیروی کار متخصص و استفاده از فناوری های خارجی از طریق جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بهبود بهره وری و فناوری صنایع تاثیر گذار است و امیدوارم با رفع تحریم ها زمینه توسعه فناوری در این صنایع فراهم شود.

 وی با تاکید براین که بهبود تکنولوژی و هوشمندسازی اتوماسیون می‌تواند باعث شود بهره‌وری تولید تا ۱۰ درصد افزایش یابد، اظهارکرد: خطای نیروی انسانی در فرآیند تولید تاثیر گذار است و هرچه صنایع به سمت اتوماسیون های پیشرفته تر حرکت کنند با بهره از تکنولوژی می توان خطا های انسانی را کاهش داد و بهره وری تولید را ارتقا بخشید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها