|
کدخبر: 174236

تولید فولاد خام ایران ۹.۶ درصد رشد داشت

گزارش انجمن جهانی فولاد از رشد ۹.۶ درصدی فولاد خام ایران و افزایش ۱۳.۷ درصدی تولید جهانی فولاد طی ۴ ماهه نخست امسال میلادی خبر داد.

معدن تولید فولاد خام ایران ۹.۶ درصد رشد داشت

از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۱ میلادی میزان تولید فولاد خام ایران به ۱۰ میلیون تن رسید که حاکی از رشد ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

این در حالی است که طی ۴ ماهه نخست امسال میلادی ایران همچنان در جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان ایستاد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۲۱ میلادی با رشد ۶.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در چهار ماهه نخست امسال میلادی ۶۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۱۳.۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

این در حالی است که میزان تولید فولادسازان جهان طی آوریل ۲۰۲۱ میلادی، با ۲۳.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۹میلیون و۵۰۰ هزار تن رسید.

طی چهارماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب چین با تولید ۳۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتن(رشد ۱۵.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته)، هند با ۳۸ میلیون و۲۰۰ هزار تن(رشد۲۶.۹ درصدی)، ژاپن با ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن(افزایش ۲.۷ درصدی)، امریکا با ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تن(رشد ۲.۸ درصدی) و روسیه با ۲۵میلیون و ۵۰۰ هزارتن(افزایش ۷.۱ درصدی) ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن(۶.۵ درصد افزایش)، آلمان با تولید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن( ۹ درصد افزایش)، ترکیه با ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن(۱۶.۹ درصد افزایش) و برزیل با تولید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (۱۵.۹ درصد افزایش) فولاد خام طی چهارماهه نخست سال۲۰۲۱ میلادی در رتبه‌های ششم تا نهم جهان در تولید این محصول جای گرفتند.

 

منبع: چیلان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها