|
کدخبر: 174186

روند قیمت فولاد صادراتی در هفته گذشته

در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۷۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش جزئی ۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته تغییری نداشت و همچنان ۸۵۰ دلار به ازای هر تن بود.

معدن روند قیمت فولاد صادراتی در هفته گذشته

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۸۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۰ تا ۷۲۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت‌های ۲۲ اردیبهشت، کاهش بسیار جزئی ۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش تقاضا از طرف مشتریان چینی برای بیلت در روزهای گذشته باعث شده است تا در مزایده‌هایی که اخیراً توسط فولادسازان ایرانی برگزار شده، شرکت‌کنندگان قیمت‌های پایین‌تری پیشنهاد دهند. شرکت آهن و فولاد ارفع پیش از این توانسته بود یک محموله بیلت صادراتی را با قیمت ۶۹۵ دلار به ازای هر تن به فروش برساند. بر همین اساس، مجتمع جهان فولاد سیرجان برای مزایده شمش صادراتی خود قیمت ۶۹۰ تا ۷۰۰ دلار به ازای هر تن را نظر گرفته بود اما منابع مطلع گفته‌اند که شرکت‌کنندگان در مزایده حاضر به پیشنهاد قیمت بالاتر از ۶۳۰ دلار به ازای هر تن نشده‌اند. با این وجود، قیمت شمش صادراتی ایران را در بازه ۶۳۰ تا ۷۲۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۲۲ اردیبهشت، تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.

قیمت شمش فولادی صادراتی CIS با کاهش ۴.۳ درصدی در هفته گذشته به ۶۹۴ دلار به ازای هر تن رسیده است.

 

 

منبع: چیلان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها