|
کدخبر: 167660

نگاه ویژه به فولاد مبارکه برای ورود به بازارهای جهانی

رئیس خانه اقتصاد ایران می‌گوید: شرکت فولادمبارکه یکی از شرکت‌های بین‌المللی ایران بوده و همگی باید از فولادمبارکه حمایت کنیم. زیرا در جهان کشورها را با محصولات تولیدی و شرکت‌های بزرگشان می‌شناسند، بنابراین اگر بخواهیم کشورمان در بازار جهانی فولاد، حرفی برای گفتن داشته باشد باید به فولادمبارکه در این راستا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

معدن نگاه ویژه به فولاد مبارکه برای ورود به بازارهای جهانی

 ابراهیم جمیلی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه در دهه گذشته حرکت توسعه‌ای داشته است؛ به این شکل که ضمن افزایش تولید، تنوع تولید را در دستور کار خود قرار داده و اکنون از لحاظ کیفیت محصولات این شرکت قابل رقابت با بهترین فولادسازان دنیاست. حتی می‌توان گفت که اگر موضوع تحریم‌ها وجود نداشت، قطعا برای خرید محصولات فولاد مبارکه قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی می‌توانست درصدی بالاتر از قیمت‌های جهانی، آن هم به دلیل کیفیت خوب محصولاتش مطرح کند. البته نباید فراموش کرد که اکنون شرکت فولادمبارکه بهترین فولادساز منطقه است.

وی اظهار کرد: اکنون سیاست کلی کشور خام فروشی را نمی‌پذیرد و تولید‌کنندگان را به تولید محصولات نهایی تشویق می‌کند. فولادمبارکه نیز نمادی از این موضوع بوده است تا بتواند در تکمیل زنجیره تولید گام بردارد. در واقع این تکمیل زنجیره تولید می‌تواند تنوع ارزآوری به همراه داشته باشد.

رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه باید راهکار خود را برمبنای ساختار رقابتی در دو بخش مهم نرخ تمام شده و کیفیت محصول بگذارد در ادامه افزود: اگر فولادمبارکه مبنای خود را بر بازار رقابتی قرار دهد، به طور قطع آینده خوبی خواهد داشت، ضمن اینکه با تولید انواع محصولات فولادی در اندازه‌های مختلف (هم اکنون تا حدود زیادی از این امر محقق شده) نام خود را در کنار برندهای فولادی جهان تثبیت کند.

جمیلی معتقد است که باید تلاشها در جهت تبدیل شرکت‌های کوچک در کشور به مجموعه‌های بزرگ باشد؛ همچنین شرکت‌های بزرگ نیز در مسیر بین‌المللی شدن قرار گیرند. درحال‌حاضر شرکت فولادمبارکه یک شرکت بین‌المللی بوده و ما در ایران به این دست از شرکت‌ها نیاز خیلی زیادی داریم؛ زیرا این شرکت‌های بین‌المللی هستند که می‌توانند به کشور در همه زمینه‌ها یاری برسانند. بنابراین باید تفکر ما برای بزرگ شدن شرکت‌ها در مقیاس بین‌المللی باشد.

به گفته وی، شرکت فولادمبارکه در کنار تمامی اقدامات خود در صنعت کشور، باید شرکت‌های کوچک را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد، به این شکل که در بخش آموزش، انتقال فناوری، ساخت قطعات و … به آنها کمک کند که البته تاحدودی این موارد را انجام داده است، اما انتظار می‌رود سطح فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.

ارسال نظر