|
کدخبر: 165686

رشد چمشگیر سود خالص مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲۱ درصدی سود خالص را تجربه کرد.

معدن رشد چمشگیر سود خالص مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد شرق کشور، در راستای سیاست اقتصادی دولت مبنی بر خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری و استاندارهای ملی و بین‌المللی محصول و مدیریت در صنعت و نیز برخورداری از کادر مدیریتی توانمند، در زمینه تولید میلگرد، شمش، آهن اسفنجی و بریکت فعالیت می‌نماید. این شرکت طلایه‌دار فناوری نوین در صنعت، استانداردهای معتبر جهانی و کیفیت در محصولات فولادی است و محصولات این شرکت با ایجاد اشتغال ۵ هزار نفر به‌طور مستقیم، در صنایع ساختمانی، عمرانی و شرکت‌های نوردکار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در مقایسه دوره ۹ ماهه سال ۹۹ مجتمع فولاد خراسان نسبت به دوره ۹ ماهه سال ۹۸، حاشیه سود عملیاتی (درصدی از درآمدهای شرکت بدون احتساب سرمایه‌گذاری‌های شرکت که تبدیل به سود شده است) از ۱۸.۳۴% به ۳۵.۳۷% افزایش پیدا کرده است که هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب‌تر است و همچنین حاشیه سود خالص شرکت (درصدی از درآمدهای شرکت با احتساب فعالیت‌های اصلی و سرمایه‌گذاری‌های شرکت که تبدیل به سود شده است) از ۱۵.۵۳% به ۳۳.۳۶% افزایش پیدا کرده است.

به‌طورکلی هر شرکت ۲ راه تأمین دارد، انتشار بدهی و استفاده از حقوقی صاحبان سهام و به‌طورکلی می‌توان گفت شرکتی که بیشتر از انتشار بدهی استفاده کند ریسک بالاتری در فعالیت دارد (مجموع بدهی و حقوق صاحبان سهام برابر با دارایی‌ها می‌باشد) و هر چه این نسبت کمتر باشد مطلوب‌تر است که در مجتمع فولاد خراسان این نسبت از ۵۵.۵۳% به ۳۹.۴۵% کاهش پیدا کرده است به‌علاوه اینکه نسبت سود انباشته به دارایی‌ها از ۰.۱۷ به ۰.۴۰ افزایش پیدا کرده است.

سود خالص مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۱۷،۹۴۳،۸۵۴ میلیون ریال می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲۱% داشته است و سود هر سهم پس از کسر مالیات در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۱،۹۹۴ ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲۱% داشته است. در این شرکت افزایش ۴۶ % درآمدهای عملیاتی و افزایش ۲۰۶% سود عملیاتی و افزایش ۲۲۱% سود خالص و همچنین افزایش ۶۴% دارایی‌ها ایجاد شده و درنهایت افزایش بازده دارایی از ۲۱.۷۹% به ۴۳.۵۵% و افزایش بازده حقوق صاحبان سهام ۴۹.۰۰% به ۸۳.۸۳% محقق شده است.

درآمد ماهیانه شرکت در اسفندماه امسال ۹۱۱.۹۶ میلیارد تومان بوده است که نسبت به بهمن‌ماه ۹۹ افزایش ۵۳% داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفندماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۹۶% افزایش یافته است.

لازم به تذکر است که درآمد اسفندماه شرکت ۵۲% بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است و همچنین درآمد شرکت از طریق فروش داخلی و صادراتی محقق شده است.

شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۷۲۴۰.۱۷ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۶۳% داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها