|
کدخبر: 153856

اقدامات ایمیدرو در انقلاب صنعتی چهارم

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان با همکاری سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور، طی ۲ سال اخیر (۹۸ و ۹۹)، ۶۰۴ دوره آموزشی برای فعالان معادن بخش خصوصی برگزار کرده است.

معدن 
اقدامات ایمیدرو در انقلاب صنعتی چهارم

غلامرضا ملاطاهری در جلسه پایش بخش آموزش، پژوهش و فناوری با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو طی پارسال و امسال، در زمینه آموزش معادن بخش خصوصی، دوره هایی برای سطوح کارگری و کارشناسی، معادن زیرزمینی زغال سنگ، رانندگان معادن و آموزش‌های مهارتی تکنسین معدن برای ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر برگزار کرد.

وی افزود: این سازمان، ۶۲ دوره آموزشی (حضوری و غیر حضوری) برای همکاران ستاد ایمیدرو و کارکنان مجتمع‌ها، شرکت‌ها و طرح‌های تابعه برگزار کرد که مشتمل بر ۵۲۲ ساعت برای ۶۸۶۶ نفر فراگیر و با هزینه‌ای حدود ۲۸۶ میلیون تومان بود.

انعقاد ۲۲۱ قرارداد پژوهشی طی ۲ سال اخیر

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر پروژه‌های پژوهشی، تقاضا محور بوده و سیاست پیش رو بر همین منوال است، گفت: ایمیدرو طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، تعداد ۵۲ پروژه پژوهشی و "تقاضا محور" در قالب قرارداد و موافقتنامه به ارزش حدود ۳۲ میلیارد تومان امضا کرده است.

وی افزود: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، حدود ۲۲۱ قرارداد پژوهشی با سرمایه‌گذاری ۸۸ میلیارد تومان بین ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته با دانشگاه‌ها منعقد شده است. از این میزان، بیشترین رقم قراداد پژوهشی مربوط به فولاد مبارکه (۵۳ پروژه با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان) و سپس ایمیدرو (۳۸ پروژه با مبلغ ۱۶.۴میلیارد تومان) بوده است.

ملاطاهری با بیان اینکه ستاد ایمیدرو طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ حدود ۳۸ میلیارد تومان در بخش آموزش، پژوهش و توسعه فناوری تخصیص داده است، تصریح کرد: این منابع در قالب تصویب و عقد قرارداد ۴۴ پروژه پژوهشی، حمایت از ۲۴ رویداد و کتاب و حمایت از ۶۹ پایان‌نامه و رساله‌ تحصیلات تکمیلی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین، از این منابع، برای انجام ۸ پایان‌نامه‌ تحصیلات تکمیلی تقاضا محور دریافتی از سامانه ساتع، تامین اعتبار فرآیند حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و آموزش اختصاص داده شده است.

اقدامات ایمیدرو در انقلاب صنعتی چهارم

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه پروژه‌های پژوهشی مرتبط با انقلاب صنعتی نسل چهارم، تصریح کرد: انجام پروژه شناسایی الزامات طراحی رویکردهای بهینه ارتقای اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی در ایران و کاربردهای فناوری‌های برافکن ( جذب مشتری از سوی تازه واردها با روش‌های خلاقانه) در صنعت فولاد با تمرکز بر ۳ فناوری هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و چاپ سه بعدی، از جمله این فعالیت هاست.

وی ادامه داد: تهیه سه گزارش درباره آینده صنعت فولاد در انقلاب صنعتی چهارم، از جمله این اقدامات است که توسط مرکز هوشمندی و رصد خانه فناوری و نوآوری صنایع معدنی (وابسته به ایمیدرو) تهیه و به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

ملاطاهری با اشاره به استقرار سیستم مدیریت دانش در ایمیدرو گفت: طی سال ۹۰، شرایط ایمیدرو برای پیاده‌سازی این سیستم بررسی و فرآیند پیاده‌سازی و فرهنگ‌سازی آن در سال ۹۳ آغاز شد.

وی ادامه داد: ایمیدرو در سال ۹۵ طرح جامع مدیریت دانش را در شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملی فولاد ایران و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به صورت پایلوت انجام داد. همچنین همکاران منتخب صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز با گذارندن دوره‌های آموزشی مدیریت دانش، به عضویت سامانه مدیریت دانش سازمان درآمدند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه مستندسازی تجارب دانش طرح‌ها و خبرگان منتخب، از جمله اقدامات این سازمان بوده است، گفت: مستندسازی و استخراج دانش‌ها، تجارب و درس‌آموخته‌های ۳ طرح منتخب ایمیدرو شامل «مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد»، «شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب»، و «شرکت صنعت فولاد شادگان» به عنوان طرح‌های نمونه از سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر