|
کدخبر: 147404

رشد ۳۵ درصدی صادرات فولاد در آذر ماه + جزئیات

صادرات فولاد توسط شرکت‌های بزرگ در آذرماه با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به رقم ۷۲۱ هزار و ۳۸۷ تن رسید.

معدن رشد ۳۵ درصدی صادرات فولاد در آذر ماه + جزئیات

عملکرد ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، خوزستان، هرمزگان، خراسان، فولاد آلیاژی، کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد اکسین، بناب، جهان فولاد سیرجان، چادرملو و فولاد کویر که در مجموع ۱۳ واحد تولیدی شاخص محسوب می‌شوند، در این آمار مورد بررسی قرار گرفته است.

صادرات واحدهای مزبور در زمینه‌های تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، ورق‌های گرم و سرد، شمش فولادی (تختال، بلوم، بیلت) کلاف‌های گرم و سرد، رنگی و ورق گالوانیزه انجام شده است.

صادرات ۴.۷ میلیون تنی

براساس آمار واحد های مزبور، ۹ ماهه امسال چهار میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۷ تن صادرات فولادسازان بزرگ ثبت شد که در مقایسه دوره مشابه پارسال افت ۱۳ درصدی دارد.

بیشترین تکیه و تاکید در ارتباط با کاهش صادرات در این دوره از سوی واحدهای بزرگ فولادی موضوع بحران کرونا و محدویت‌های اعمال شده توسط وزارت صنعت مطرح شده است.

پارسال میزان صادرات فولاد از مرز ۱۰ میلیون تن فراتر رفت و پیش‌بینی شده، امسال نیز حدود ۱۰ میلیون تن صادرات تحقق یابد.

رشد صادرات ۱۸۷ درصدی کلاف و ورق گرم

بررسی آمار صادرات واحدهای مزبور در دوره ۹ ماهه گویای آن است که بیشترین رشد صادرات در بین اقلام مورد بررسی مربوط به کلاف و ورق گرم آج‌دار با رقم ۱۸۷ درصد ثبت شده و بقیه اقلام در دامنه ۲ تا ۱۸۷ درصد افزایش بازدهی قرار گرفتند.

 ۵۱۳ درصد رشد صادرات بیلت در آذرماه

برابر آمار مورد بررسی در آذرماه، صدور بیلت فولادی (شمش) نیز با ثبت رشد ۵۱۳ درصدی بالاترین میزان افزایش صادرات را در بین اقلام مورد بررسی نشان می‌دهد.

دامنه صادرات در آذرماه نیز از یک تا ۵۱۳ درصد ثبت شده، ضمن اینکه شماری از واحدها، تولیدات خود را برخلاف سال گذشته فقط در بازار داخلی عرضه کردند.

ایران دهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود که قرار است براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد دست یابد که نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن را به بازارهای هدف صادراتی اختصاص خواهد داد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر