|
کدخبر: 141639

ارتباط پژوهشی ایمیدرو با ۱۵ دانشگاه

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۴۳ طرح پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منعقد کرد.

معدن ارتباط پژوهشی ایمیدرو با ۱۵ دانشگاه

غلامرضا ملاطاهری به مناسبت هفته پژوهش ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: انعقاد حدود ۴۳ طرح پژوهشی و ۸ پایان نامه تحصیلات تکمیلی در قالب موافقتنامه داخلی و قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در ایمیدرو طی کمتر از ۲ سال، از نظر تعداد و مبلغ (۲۲۲ میلیارد ریال) یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت، تقاضامحور بودن این پژوهش هاست به طوری که خروجی آنها، بخشی از نیازهای ستاد، شرکت‌های تابعه، بخش و در کل، بخشی از نیازهای کشور را مرتفع می‌سازد.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به انعقاد قرارداد پژوهشی با ۱۵ دانشگاه و مرکز پژوهشی تصریح کرد: این دانشگاه‌ها شامل تهران، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر و نیز دانشگاه بین‌المللی امام خمینی است.

وی افزود: همچنین، ایمیدرو با دانشگاه‌های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، کاشان، صنعتی شاهرود، شهید چمران اهواز، گلپایگان، دانشگاه صنعتی همدان و جهاددانشگاهی قرارداد پژوهشی منعقد کرده است.

انتخاب طرح برتر در نهمین جشنواره پژوهش و فناوری

ملاطاهری با اشاره به انتخاب یکی از طرح‌های پژوهشی ایمیدرو در نهمین جشنواره پژوهش و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان طرح پژوهشی برتر، گفت: این طرح تحت عنوان «شناسایی و امکان‌سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی» است.

وی ادامه داد: طرح مذکور توسط مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و دانشگاه تهران انجام شد. سال‌های گذشته نیز، طرح‌های پژوهشی ایمیدرو در جشنواره پژوهش و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت جزو طرح برتر شناخته شده بود.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر