|
کدخبر: 139818

اهداف همکاری ایمیدرو و صاایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو تامین نیازهای فناورانه و امنیت شبکه و همچنین کاهش ارزبری با رویکرد بومی‌سازی در حوزه معدن صنایع معدنی را از اهداف همکاری این سازمان با شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) برشمرد.

معدن اهداف همکاری ایمیدرو و صاایران

خداداد غریب پور در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) که با حضور سرتیپ شاهرخ شهرام مدیرعامل صاایران، برگزار شد، افزود: این همکاری حوزه‌های "تله کام"، "حمل‌ونقل"، "زیرساخت"، " ICT"، "سایبری"، "سلامت و بهداشت"، "امنیت محیطی و پیرامونی"، "شناسایی و مقابله" و "تجهیزات اتوماسیون" را شامل می‌شود.

وی گفت: با استناد به این تفاهمنامه، قراردادهای همکاری بسیاری تعریف خواهد شد. به این طریق که ظرفیت علمی و فناوری صاایران در کنار نیازهای صنعتی و فناوری معدن و صنایع معدنی قرار خواهد گرفت تا به قراداد تبدیل شده و در نهایت ارزش افزوده آن نصیب اقتصاد معدن و ملی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ایمیدرو در راستای بومی‌سازی اقدامات متنوعی را با همراهی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی داشته است.

وی اعلام کرد: به طور مثال شرکت ملی صنایع مس ایران امسال بیش از هزار میلیارد تومان به بومی‌سازی اختصاص داده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه فصلی را در ایمیدرو و شرکت‌ها به عنوان "بومی‌سازی با هدف کاهش ارزبری" تعریف شده است، عنوان کرد: در جشنواره بهره‌وری ایمیدرو امتیازی برای شرکت‌ها در جهت افزایش بهره‌وری با محوریت کاهش ارزبری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این مهم در راستای قطع وابستگی که سیاست کلان کشور محسوب می‌شود، به طور جدی توسط ایمیدرو دنبال می‌شود.

غریب پور گفت: در حوزه فناوری با دانشگاه‌های بزرگ کشور همکاری می‌کنیم و در این زمینه بیش از ۲۱۹ قرارداد همکاری به امضاء رسیده است.

وی ادامه داد: ایده‌های ارزش افرین و نوآورانه را با کمک شرکت‌های بزرگ تجاری‌سازی خواهیم کرد و رویکرد ما این است که تحقیقات را نیازمحور و از پایان نامه هایی که نیازهای این حوزه را تامین کند، حمایت کنیم.

در این مراسم مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) طی سخنانی گفت: بومی‌سازی یکی از مقوله‌های مهم کشور محسوب می‌شود و در راستای منویات مقام معظم رهبری، به این موضوع به عنوان یک تکلیف نگاه می‌کنیم.

سرتیپ شاهرخ شهرام افزود: موظف هستیم از دانش و فناوری و همچنین ظرفیت‌های موجود در حوزه دفاعی، خدمات متنوعی را به صنایع کشور ارائه کنیم و این رویه را بدون نگاه به درآمدزایی عملیاتی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در همکاری با شرکت‌های معدن و صنایع معدنی عدم وابستگی به اقلام خارجی و کاهش ارزبری یکی از مهم‌ترین اهداف ما به شمار می‌رود.

امضای تفاهمنامه بین ایمیدرو و صاایران

این گزارش می‌افزاید، تفاهمنامه همکاری در حوزه‌های تله کام، حمل‌ونقل، زیرساخت، ICT، سایبری، سلامت و بهداشت، امنیت محیطی و پیرامونی، شناسایی و مقابله و تجهیزات اتوماسیون، بین ایمیدرو و صنایع الکترویک ایران(صاایران) بین رئیس هیات عامل ایمیدرو و صنایع الکترونیک ایران(صاایران) امضاء شد.

این تفاهمنامه با محوریت هوشمندسازی، مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته همراه با نوآوری در قالب راهکارهای جامع و شبکه محور با بکارگیری ظرفیت‌های علمی و صنعتی کشور است.

از دیگر اهداف این تفاهمنامه می‌توان به حمایت از منویات مقام معظم رهبری و تقویت شعار سال(جهش تولید)، قطع وابستگی‌های کشور به واردات محصولات استراتژیک با توجه به وجود توانایی فنی، دانش لازم و قدرت پشتیبانی در حوزه‌های فوق، نام برد.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها