|
کدخبر: 131164

میلگرد ارزان شد

رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران می‌گوید: قیمت هر کیلو میلگرد بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است. این در حالی که با کاهش قیمت دلار، قیمت میلگرد نیز حدود هزار تومان ارزان شده است. اگرچه به گفته وی این نرخ‌ها قیمت واقعی میلگرد نیست.

معدن میلگرد ارزان شد

با کاهش قیمت دلار، قیمت میلگرد حدود هزار تومان ارزان شده است. با توجه به نزدیکی انتخابات امریکا، آیا در صورت کاهش قیمت دلار، قیمت میلگرد و آهن هم کاهش می‌یابد؟ رئیس اتحادیه آهن فروشان تهران گفت: قیمت آهن ارتباط مستقیمی با قیمت دلار دارد. چنانچه قیمت دلار کم یا زیاد شود، قیمت آهن هم به همان میزان گران یا ارزان می‌شود.

حمیدرضا رستگار افزود: قیمت هر کیلو میلگرد بین ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان تا ۱۳ هزار تومان است. هر چند که این نرخ‌ها قیمت واقعی میلگرد نیست اما متاسفانه به دلیل کارکرد نامناسب در شبکه تولید، توزیع و بورس این بازار با چالش‌های عدیده‌ای مواجه شده است. حتی با نوسان اخیر قیمت فولاد و تاثیرگذاری آن بر زنجیره آهن و میلگرد، بسیاری از فعالان این صنف متضرر شدند و بنگاه‌های خود را تعطیل کردند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن فروشان می‌گوید: اینکه در بازار آهن، قیمت‌ها بر اساس نرخ دلار تغییر کند، کار غیر منطقی است؛ چرا که آهن کالایی است که صفر تا ۱۰۰ آن در داخل کشور تولید می‌شود

اما چرا قیمت آهن وابسته به قیمت دلار است؟ رستگار در این خصوص گفت: اینکه در بازار آهن، قیمت‌ها بر اساس نرخ دلار تغییر کند، کار غیر منطقی است؛ چرا که آهن کالایی است که صفر تا ۱۰۰ آن در داخل کشور تولید می‌شود. یعنی تغییر قیمت آهن، فولاد و میلگرد با نرخ دلار هرگز علمی و منطقی نیست.

رستگار با اشاره به اعمال محدودیت‌های صادراتی در صنعت آهن گفت: تحریم‌های اخیر نه تنها بازار آهن را با مشکل مواجه کرده است بلکه محدودیت‌های صادراتی نیز در این صنعت ایجاد شده است. این در حالی که در این شرایط بیشترین لطمه‎ را تولیدکننده واقعی می‌بینند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر