|
کدخبر: 125420

افزایش تولید آب گرم بهداشتی در فولاد مبارکه

با بهینه‌سازی فرایند تأمین و ذخیره آب گرم بهداشتی در مرکز طبخ شماره یک فولاد مبارکه به میزان ۲۵ درصد، بازدهی این بخش افزایش یافت.

معدن افزایش تولید آب گرم بهداشتی در فولاد مبارکه

رییس مرکز تعمیرات تاسیسات و لوله‌کشی صنعتی فولاد مبارکه بیان کرد: همه موتورخانه‌های حرارت مرکزی آب گرم فولاد مبارکه تحت پوشش مرکز تعمیرات تأسیسات و لوله‌کشی صنعتی تعمیرات مرکزی است. یکی از وظایف این مرکز، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ازجمله سرویس، بازرسی PM، بهینه‌سازی و حفظ آماده‌به‌کاری موتورخانه‌ها جهت سرویس‌دهی مناسب به بهره‌برداران و همکاران در فولاد مبارکه است.

حسین عابد در ادامه اظهار داشت: با توجه به کمبود ظرفیت تولید آب گرم بهداشتی ارسالی به مرکز طبخ شماره یک و سپری شدن عمر مفید تجهیزات مرتبط، پروژه بهینه‌سازی سیستم تأمین و ذخیره آب گرم بهداشتی برای این مرکز تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این فرایند اقدامات انجام‌شده و دستاوردهای به ‌بارنشسته عبارت‌اند از:

۱. فرایند مبدل نوع پوسته لوله استفاده‌شده و منابع ذخیره آب گرم ۳۰۰۰ لیتری به‌علت فرسودگی و عدم بازدهی و کارکرد مناسب، با دو منبع کویلی ۴۰۰۰ لیتری جایگزین و منجر به افزایش ۲۵ درصدی تولید و ذخیره آب گرم بهداشتی شد.

۲. با توجه به عمر بالای شبکه لوله‌کشی و فرسودگی خطوط و اتصالات، مسیر لوله‌کشی طبق شرایط و طراحی جدید، تعویض و اصلاح و به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کلیه منابع و شبکه لوله‌کشی عایق‌کاری شد.

در همین خصوص حسین نصرتی تکنسین تعمیرات تأسیسات و لوله‌کشی صنعتی افزود: در اجرای این پروژه با موانع و چالش‌هایی روبه‌رو بودیم، ازجمله عدم امکان توقف تولید و ارسال آب گرم مصرفی با توجه به شرایط خاص بهره‌برداری مرکز طبخ، عدم امکان نقل‌وانتقال تجهیزات از درب موتورخانه با توجه به محدودیت فضا و عدم امکان قرارگیری مکانیسم و جرثقیل در نزدیک موتورخانه. اما در نهایت با برگزاری جلسات و هماهنگی با مسئولین مرکز طبخ و زمان‌بندی مناسب کار به‌صورت ایمن در کمترین زمان بدون توقف تولید آب گرم به بهترین شکل اجرا شد.

وی در تشریح چگونگی اجرای این پروژه گفت: در ابتدا پس از بررسی بار چارت اجرایی و تعیین راهکار مناسب برای چالش‌های موجود، نحوه انتقال تجهیزات پس از مشاوره باکارشناسان ایمنی، با برداشتن قسمتی از سقف موتورخانه انجام شد و بعد از نقل‌وانتقال تجهیزات قدیمی و جدید، جهت تعمیرات و جابه‌جایی‌های آتی و همچنین تأمین نورکافی موتورخانه، در محل دمونتاژ شده در سقف، نورگیر ایمن ساخته و نصب گردید. سپس مبدل و منابع ذخیره قدیمی به همراه استراکچر مربوطه و لوله و اتصالات فرسوده دمونتاژ و توسط مکانیسم به بیرون از موتورخانه منتقل گردید. پس از دمونتاژ تجهیزات، فونداسیون منابع با بتن‌ریزی توسط مرکز ساختمانی تعمیرات مرکزی ایجاد گردید و پس از آماده شدن فونداسیون، منابع کویلی جدید به داخل موتورخانه منتقل و در جای خود نصب شد. پس از آن با ساخت کلکتورها و تکمیل لوله‌کشی و اجرای فلاشینگ، تست شبکه انجام و بعد از رفع عیوب، سیستم آبگیری و راه‌اندازی شد. درنهایت با اجرای عایق‌کاری حرارتی و رطوبتی این پروژه به اتمام رسید.

عابد در خاتمه از همکاری کارکنان مرکز طبخ، مرکز تعمیرات ساختمانی، پیمانکار درگیر و واحد نظارت که در اجرای ایمن و با کیفیت این پروژه همت گماردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها