|
کدخبر: 122761

افتتاح کارخانه جدید سرب و روی نخلک؛ به زودی

کارخانه جدید و نوسازی شده مجتمع معدنی سرب و روی نخلک به زودی راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

عملیات احداث کارخانه جدید فرآوری ۱۸۰۰ تنی نخلک با هدف ارتقای ایمنی، افزایش کارایی تولید، سازگاری بیشتر با محیط‌زیست و کاهش انرژی نسبت به کارخانه قدیمی، از اواسط اسفند ۹۸ آغاز و اکنون به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

میزان سرمایه‌گذاری این طرح، ۷۰ میلیارد ریال است که از فناوری جدید بهره برده شده است و با راه‌اندازی آن، حداقل ۱۵ نفر نیروی کار مستقیم شاغل می‌شوند.

میزان اشتغال این شرکت، در زمان واگذاری به راهبر، حدود ۱۶۰ نفر بود، اما با گذشت حدود ۴۰ ماه از شروع قرارداد، تعداد شاغلان با افزایش بیش از ۲۴۴ درصدی به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است که اغلب جذب شدگان، از افراد بومی منطقه نخلک هستند.

۲ طرح تحقیقی در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه

طی ۵ ماهه نخست امسال، مکان یابی، طراحی و پایش سد باطله ناشی از پساب کارخانه فرآوری معدن سرب نخلک انجام شده و مجتمع معدنی نخلک در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه تهران است.

همچنین ارزیابی پایداری و تحلیل دینامیکی تونل زیرزمینی (اسپیرال) معدن سرب نخلک، به روش تحلیلی و عددی صورت گرفته و این مجتمع در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

افزایش ۴۰ درصدی فروش

میزان فروش کنسانتره مجتمع سرب نخلک در ۵ ماهه نخست امسال، با ۴۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۰۰۰ تن)، به ۴۲۰۰ تن رسید.

بنا به این گزارش، کارخانه سرب و روی نخلک بیش از ۶۰ سال قدمت دارد که با توجه به مستهلک بودن ساختمان و تجهیزات کارخانه قدیمی، نوسازی کارخانه از سوی راهبر پس از دریافت مجوز تایید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، وارد مرحله اجرا شد.

راهبری این شرکت در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری در سال ۹۵، به مدت ۲۵ سال به شرکت سرب و روی کیمیا گوهران واگذار شد.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر