|
کدخبر: 120928

تاثیر ارتقای بهره ‌وری در بخش معدن

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروز توجه به ارزش‌افزوده تولید و جلوگیری از خام‌فروشی مهم است، اما ارتقای بهره‌وری به عنوان یک اصل جدی، تاثیر بسزایی در روند حرکت بخش معدن وصنایع معدنی دارد.

معدن تاثیر ارتقای بهره ‌وری در بخش معدن

خداداد غریب پور بعدازظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز نوآوری معادن وصنایع معدنی ایران، افزود: سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پایان نامه هایی راکه پاسخگوی مسایل صنعت باشند، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهد وانتظار می رود بدین ترتیب ناپیوستگی بین صنعت و دانشگاه برطرف شود.

به گفته وی، لازمه برطرف شدن شکاف میان دانشگاه و صنعت، ساختار سازی و نهاد سازی است که با پشتوانه یکدیگر موانع پیش روی صنعت برداشته شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان ساخت: امروز شرکت های بزرگ مانند فولاد مبارکه و صنایع مس در کنار خود می توانند مجموعه هایی مانند مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) را شکل دهند.

غریب پور اضافه کرد: واحدهای تولیدی بزرگ با مجموعه های مشابه ایمینو نیازمندی‌های فناورانه خود را بازخواهند یافت.

براساس این گزارش، داریوش اسماعیلی معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت هم گفت: اکنون سازمان ایمیدرو جهت حرکتی خوبی را دنبال می کند که پایه آن علمی و کارشناسی است.

وی یادآور شد: جهان امروز متکی به نیروی انسانی خلاق، بهره گیری از نوآوری علمی و فناوری روز است، زیرا برای زندگی امروز باید مجهز به ابزارهای روز شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: زمین شناسی و معدن در شرایط کنونی بشدت نیاز به نوآوری و پژوهش های روز دارند.

وی گفت: نبود فناوری روز سبب می شود که در بحث طلا، یک سوم طلای تولیدی همراه با مس استخراج شود که با جداسازی، آن را رهاسازی می کنیم، که این امر زیانبار است.

براساس این گزارش، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) از سوی سازمان ایمیدرو تاسیس شده و اکنون در این مرکز، فضا برای فعالیت ۶ استارتاپ فراهم شده که در زمان حاضر پنج استارتاپ شامل «شبیه‌سازی گمانه‌های اکتشافی»، «مدیریت باطله‌های معدنی»، «افزایش بازیابی سیستم های لیچینگ و بیولیچینگ مس با استفاده از آلاینده های گازی خروجی از دودکش کارخانه ها» و «ساخت و راه اندازی نخستین سامانه اکتشافات زمین شناسی – ژئوفیزیکی (مغناطیس سنجی)، هوابرد پهپادی» فعالیت می کنند.

پنج استارتاپ مزبور از میان ۱۵ ایده برگزیده دومین جشنواره اینوماین پس از انجام مصاحبه، حائز شرایط برخورداری از خدمات مرکز نوآوری ایمینو شدند و اکنون دوره شکل دهی را تا زمان انعقاد قرارداد قطعی با هدف برخورداری از سایر امتیازات شتابدهی در بخش استارتاپ ها طی می کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها