|
کدخبر: 120367

ناجیان بورس

بورس تهران معاملات امروز شنبه را در حالی با رشد بیش از ۱۰هزار و ۹۶ واحدی شاخص کل آغاز کرد که در این میان نمادهای فلزی و معدنی بیشترین نقش را در رشد مزبور داشتند. به طوریکه در این میان سه نماد فولاد مبارکه، ملی مس ایران و گل گهر در مجموع تاثیر مثبت بیش از ۱۰هزار واحدی بر رشد نماگر اصلی بازار سهام داشتند.

بررسی جزییات معاملات امروز بورس تهران نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۱۰هزار میلیارد سهم به ارزش تقریبی ۱۲هزار میلیارد تومان در بازار دادوستد شد که در این میان ۲هزار میلیارد تومان از این رقم به معاملات گروه فلزات اساسی تعلق داشت. در این میان ۱۰۴۶میلیارد تومان از این رقم ارزش معاملات ملی مس ایران اختصاص یافت. در همین راستا «فولاد» نیز مبادله ۶۳۲میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. در نهایت شاخص گروه فلزی بازار امروز را با رشد ۳.۸درصدی سپری کرد.

بررسی نمادهای معدنی نیز نشان از وضعیت مطلوب این نمادها در بازار امروز دارد. به طوریکه بیشتر نمادهای معامله شده در گروه با نوسان مثبت و در محدوده حداکثری به کار خود پایان دادند. این روند سبب شد تا شاخص گروه معدنی نیز رشد ۳.۷ درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. در صدر معاملات این گروه نیز باما توانست بیشترین ارزش را به خود اختصاص دهد. هر چند هر سهم «کاما» با نوسان منفی در محدوده ۵درصد مواجه شد، ولی ارزش معاملات ۱۴۹میلیارد تومانی را در بازار امروز تجربه کرد. ارزش معاملات دو نماد چادرملو گل گهر نیز در مجموع بازار امروز به حدود ۵۰میلیارد تومان رسید.

چه خبر مهم؟

نگاهی به اخبار مهم در بازار امروز نشان از حجم بالای از مطالب دارد؛ در این راستا با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، کلنگ توسعۀ شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به زمین زده شد. بر این اساس کلنگ طرح توسعۀ شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در دو فاز و با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۰۸۰ نفر خورده شد. در همین راستا فولاد مبارکه از دستیابی به بالاترین درصد تولید تختال بدون عیب در شرکت خبر داد؛ با تلاش کارکنان سخت‌کوش واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم کیفی ت تختال‌های بدون عیب در مردادماه به ۹۳.۵ درصد افزایش یافت. از سوی دیگر در راستای توسعۀ سالن فولادسازی فولاد مبارکه، جابه جایی موفقیت آمیز داکتهای هواساز کوره‌های پاتیلی در ارتفاع ۴۸ متری انجام شد.

در سوی دیگر ملی مس ایران عنوان کرد: در پنج‌ماهه نخست امسال مجموع ارزش فروش شرکت مس ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. دیگر اخبار مهم مرتبط با «فملی» نشان از اضافه‌شدن ۵۳۰ میلیون تن ماده معدنی جدید به ذخائر شرکت مس دارد. بر این اساس با بیش از ۷۰هزار متر حفاری انجام شده توسط شرکت مس در سال گذشته، ۵۳۰ میلیون تن ماده معدنی جدید با عیار ۰٫۵ درصد به ذخائر شرکت اضافه شده است.

همچنین در این گروه رئیس صندوق بازنشستگی کشور در بازدید از شرکت فولاد اکسین مطرح کرد: نخستین پروژه اولویت دار صندوق بازنشستگی کشور، راه‌اندازی طرح فولادسازی فولاد اکسین خوزستان است.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها