|
کدخبر: 118867

پیشرفت چشمگیر احداث گندله‌سازی بهاباد + تصاویر

طرح ساخت مجتمع گندله‌سازی شهرستان بهاباد با ظرفیت سالانه چهار میلیون تن به پیشرفت ۳۸.۸۸ درصدی رسید.

معدن پیشرفت چشمگیر احداث گندله‌سازی بهاباد + تصاویر

همزمان با هفته دولت با حضور استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد، آخرین وضعیت یکی از بزرگترین‌ قطب‌های ‌تولید گندله در کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

بازدید-1

«اسداله‌ فرشاد» مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح عظیم را تولیدگندله آهن از کنسانتره کارخانه چادرملو عنوان کرد و افزود: گندله تولید شده در این مجتمع با ظرفیت سالیانه چهار میلیون تن، قابلیت استفاده در کارخانجات احیاء مستقیم جهت تولید آهن اسفنجی در کشور را داراست.

وی با اشاره به این که ‌طی برنامه‌ریزی های انجام شده پیش‌بینی راه اندازی این مجتمع صنعتی تا سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است، یادآور ‌شد: با راه اندازی این مجتمع صنعتی علاوه‌ بر ایجاد بستر اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه ارائه خدماتی همچون گاز، آب و راه آسفالته به این منطقه محروم‌ نیز فراهم شده است.

بازدید-2

این مسئول موانع مهم و مشکلات پیش روی این طرح را دریافت مجوزهای لازم جهت ثبت سفارش، گشایش اعتبارات ارزی، تامین ارز و مقررات سیستم‌های بانک عامل و بانک مرکزی ایران، آماده سازی زیرساخت‌ها اعم از آب و برق، تاخیرات ناشی از پیمانکاران خارجی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، تخصیص نیافتن ارز توسط بانک صندوق توسعه ملی و تأمین ارز مورد نیاز این طرح برشمرد.

فرشاد شیوع ویروس کرونا و تحمیل شرایط ویژه کاری ناشی از قرنطینه و تعطیلی‌های مرتبط را از دیگر عوامل به تعویق افتادن‌ راه اندازی این طرح مهم در استان یزد برشمرد و افزود: افزایش قیمت ارز و به دنبال آن افزایش نرخ سازندگان داخلی، مشکلات مربوط به تامین ارز و انتقال آن به خارج از کشور نیز از جمله سدهای در مسیر این طرح طی چندسال اخیر بوده است.

بازدید-3

مجتمع صنعتی گندله سازی بهاباد در فاصله ۳۸ کیلومتری جاده چادرملو به بهاباد و در فاصله پنج کیلومتری راه‌آهن سراسری کشور واقع شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها