|
کدخبر: 116857 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

استخراج لیتیوم بدون آلایندگی

کورنیش لیتیوم یک شرکت بسیار خلاق در زمینه توسعه و اکتشافات معدنی است که در خصوص استخراج لیتیوم فعالیت دارد. ضمن اینکه این شرکت در استخراج لیتیوم به مسائل زیست‌محیطی توجه داشته و از انرژی ژئوترمال در منطقه تاریخی کورنوال انگلیس استفاده می‌کند.

معدن استخراج لیتیوم بدون آلایندگی

شرکت کورنیش لیتیوم توافق‌هایی را با صاحبان حقوق مواد معدنی در منطقه وسیعی از این کشور برقرار کرده است و از فناوری مدرن برای ارزیابی مجدد منطقه به منظور استخراج لیتیوم و سایر فلزات حیاتی مانند قلع، مس و کبالت بهره‌ می‌گیرد.

به دنبال اعلام دولت انگلستان مبنی بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ژئوترمال عمیق در Cornwall، شرکت‌های Geothermal Engineering و Cornish Lithium’s اعلام آمادگی کرده‌اند. در همین ارتباط جرمی رثال مدیرعامل شرکت junior mining جزییات مربوط به ایجاد یک روش بهینه در استخراج لیتیوم در سایت معدنی را ارائه کرد.

فناوری‌های مدرن در استخراج لیتیوم

کورنیش لیتیوم یک شرکت بسیار خلاق در زمینه توسعه و اکتشافات معدنی است که در استخراج لیتیوم فعالیت دارد ضمن اینکه در استخراج لیتیوم به مسائل زیست‌محیطی توجه داشته و از انرژی ژئوترمال در منطقه تاریخی کورنوال انگلیس استفاده می‌کند. این شرکت توافق‌هایی را با صاحبان حقوق مواد معدنی در منطقه وسیعی از این کشور برقرار کرده است و از فناوری مدرن برای ارزیابی مجدد منطقه به منظور استخراج لیتیوم و سایر فلزات حیاتی مانند قلع، مس و کبالت بهره‌ می‌گیرد.

با توجه به تولید وسایل نقلیه برقی در انگلستان تأمین امنیت ذخایر این فلزات برای برنامه‌های توسعه‌ از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به منظور حذف انتخابی ترکیبات لیتیوم از آب، برنامه‌ بهره‌گیری از فناوری‌هایی مانند نانو فیلتر بیشتر از سایر روش‌های دیگر مانند تبخیر و دیگر روش‌های سازگار با محیط‌زیست انجام می‌گیرد.

تأثیر ژئوترمال در اکوسیستم

بنابر گفته Wrathall این نخستین برنامه از نوع خود در اروپا به شمار می‌رود و هدف از آن نشان دادن این موضوع است که در فرآیند تولید لیتیوم می‌توان از آب‌های ژئوترمال با کمترین‌ تأثیر در اطراف یک اکوسیستم استفاده کرد.

در برنامه ارائه‌شده لیتیوم می‌تواند بدون تولید آلاینده کربن تولید شود. چرا که بهره‌گیری از انرژی ژئوترمال آلایندگی کربن صفر را به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه برنامه ساخت نیروگاه و استفاده از این انرژی نیز می‌تواند در محل استخراج صورت گیرد.

از نظر Wrathall، توسعه این پروژه ۴ میلیون پوندی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که انگلیس به شدت به دنبال ساخت وسایل نقلیه الکتریکی است و به همین جهت موجودی ذخایر مواد اولیه برای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت Cornish Lithium’s گفت: اگر ذخایر لیتیوم داشته‌ باشید حرکت به سمت توسعه و بهره‌گیری از آن امری ضروری و منطقی تلقی می‌شود. بهره‌گیری از لیتیوم در صنعت انگلستان سبب می‌شود تا این کشور به منظور ساخت باتری در صنعت اتومبیل‌سازی در جهت جذب کارخانه‌های مگاباتری اقدام کند.

با توجه به مشکلات اقتصادی مردم کرونیا که بیشتر آن ناشی از بیماری کووید-۱۹ است نیاز است تا صنایع جدیدی در این منطقه به منظور ایجاد اشتغال پایدار و با درآمدی مناسب ایجاد شود.

حفاری ادامه دارد

همزمان با اجرای طرح پایلوت لیتیوم، شرکت Cornish Lithium’s عملیات حفاری در منطقه باستانی Cornwall در جنوب غربی انگلستان را ادامه می‌دهد و در همین راستا نیز گروهی که عملیات اکتشاف در آن ناحیه را بر عهده دارند به منظور اکتشاف لیتیوم و سایر مواد معدنی مسنجم شده‌اند.

چند هفته پیش و در جریان یک استارتاپ گفته شد که سهامداران مبلغ ۸۲۶ هزار پوند معادل ۱.۳ میلیون دلار را به منظور توسعه آب‌های ژئوترمال و سنگ‌های سخت در نزدیکی Redruth سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها