|
کدخبر: 116540

قلع در فراز و نشیب

مارس ۲۰۱۸ بود که قیمت قلع در بورس فلزات لندن در تراز ۲۱۵۰۰ دلاری تثبیت شد وحتی تا ماه بعد از آن تا ۲۱۶۰۰ دلاری هم بالا رفت اما پس از آن تا آگوست همان سال با افت ۲۵۰۰ واحدی مواجه و تا حد ۱۹۰۰۰ دلاری کاهش پیدا کرد.

معدن قلع در فراز و نشیب

سپتامبر۲۰۱۸ را می‌توان به عنوان نقطه ی عطف قیمتی این فلز اساسی در نظر گرفت چرا که در آن ماه روند صعودی نرخ این محصول آغاز و تا مارس ۲۰۱۹ ادامه دار بود به طوریکه قیمت جدید آن ۲۱۷۰۰ تا ۲۱۸۰۰ دلاری شد.

بازه ی زمانی آوریل ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ بدترین و وخیم‌ترین برهه ی قیمتی قلع بود به نحوی که در این مدت یکساله با ریزش شدید ۷۲۰۰ دلاری تا حد ۱۴۵۰۰ دلاری سقوط کرد و نگرانی‌ها را در بازار افزایش داد.

از آن ماه تا بحال نرخ بورسی قلع صعودی بوده است و در ماه جولای ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۸۰۰۰ دلار ارزش‌گذاری شده که موجب شده بار دیگر نگاه‌ها به سمت این فلز پایه معطوف گردد.

در مدت دو سال مورد بررسی، دوران طلایی نرخ این محصول مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۹ با قیمت ۲۱۸۰۰ دلاری و بدترین زمان مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با قیمت ۱۴۵۰۰ دلاری می‌باشد.

حال کارشناسان و فعالان بازار میانگین قیمت قلع را برای ۶ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ معادل ۱۷۸۰۰ دلاری می‌دانند که از نسبت به ماه‌های اخیر کاهشی خواهد بود.

منبع: معدن۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها