|
کدخبر: 103765

۱۵ تیر روز افتتاح ابرپروژه انتقال آب

نشست بررسی روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر با حضور مهندس ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، دکتر فدایی استاندار کرمان، شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان، صمدالله محمدی نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی و برخی از معاونان شرکت گل‌گهر در محل دفتر جذب سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استان کرمان برگزار شد.

معدن ۱۵ تیر روز افتتاح ابرپروژه انتقال آب

مهندس ملارحمان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: وصول مطالبات معوق مانده گل‌گهر از شرکت‌های دیگر، بهبود وضعیت مالی شرکت، پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول برای اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس به سیرجان در سال ۹۸ و افزایش سرمایه شرکت به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال جدید، بخشی از اقدامات توسعه‌ای شرکت گل‌گهر بوده است.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر افزود: قرار است در امسال از سوی شرکت گل‌گهر و شرکت‌های هم‌گروه ۱۳ طرح توسعه‌ای در منطقه گل‌گهر افتتاح و اجرای ۱۳ طرح دیگر هم آغاز شود.

وی با حمایت از نگاه استاندار کرمان در زمینه توسعه استان تاکید کرد: گل‌گهر آمادگی دارد در طرح‌های مرتبط دارای توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری کند.

دکتر فدایی استاندار کرمان نیز با تاکید مجدد بر ضرورت توجه شرکت‌های بزرگ به توسعه متوازن استان اظهارکرد: زمانی می‌توانیم از توسعه یافتگی سخن بگوییم که میانگین شاخص‌های توسعه در همه مناطق این استان بهبود یابد.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود شرکت‌های متعدد معدنی و صنعتی در سیرجان گفت: وجود معادن و زیرمجموعه‌ها، نعمت‌های خدادادی برای این منطقه محسوب می‌شوند چرا که در این بحران اقتصادی و تورم، اشتغال را بیمه کرده‌اند و سبب پایداری اشتغال شده‌اند.

وی ضمن تشکر از ایفای نقش گل‌گهر و شرکت‌های بزرگ در مسئولیت‌های اجتماعی، خواستار جدیت بیشتر در این خصوص شد و افزود: ما به مردم بدهکاریم و هر قدمی برای رفاه و آسایش آنها برداریم کم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به ظرفیت خوب منطقه گفت: ظرفیت این را داریم که هر ماه یک کلنگ‌زنی و افتتاح یک پروژه را داشته باشیم. نقش مدیران خلاق در اینجا مشخص می‌شود و بنده از هر مدیری که جسارت به خرج دهد و پای کار بیاید حمایت می‌کنم. برای هرگونه کمک اعم از مجوز و زیرساخت آماده‌ام و برای تحقق شعار «سیرجان بهشتی برای کارآفرینان» از هیچ تلاشی دست برنخواهم داشت.

همچنین در این نشست مقرر شد، شرکت گل‌گهر طوری برنامه‌ریزی کند که طرح انتقال آب به منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر تا ۱۵ تیرماه با حضور یکی از مقام‌های ارشد کشور به بهره‌برداری برسد.

همچنین مقرر گردید شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با استفاده از ظرفیت مشاور متخصص، طرح‌های اقتصادی معطل سرمایه‌گذاری در کرمان را شناسایی و موارد دارای توجیه فنی و اقتصادی را به استانداری اعلام نماید.

در این نشست توجه به شهرستان‌های کمتر برخوردار استان کرمان مورد توافق طرفین قرار گرفت و مدیران گل‌گهر و استاندار کرمان توافق کردند موانع سرمایه‌گذاری گل‌گهر در این مناطق را در حضور مدیران شرکت ایمیدرو و وزارت صمت بررسی و حل و فصل نمایند.

تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های بزرگ استان برای مشارکت اقتصادی در طرح‌های پتروشیمی استان کرمان نیز یکی از پیشنهادهای مهندس ملارحمان مدیرعامل گل‌گهر بود که با استقبال نماینده ارشد دولت در استان کرمان مواجه شد و فدائی تاکید کرد تشکیل این کنسرسیوم از سوی استانداری دنبال خواهد شد.

منبع: روابط‌عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

ارسال نظر