|
کدخبر: 103192

اختصاصی گسترش‌نیوز:

گام‌های اساسی گل‌گهر در مقابله با کرونا

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه سایر شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه گل‌گهر،به‌منظور تامین اعتبار لازم برای تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز، تاکنون بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال به ستاد مقابله با کرونا استان کرمان و شهرستان سیرجان کمک مالی نموده است.

معدن گام‌های اساسی گل‌گهر در مقابله با کرونا

همزمان با شیوع کرونا و اقدامات بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی شرکت گل‌گهر نیز همگام با دیگر بخش‌ها اقدام به جلوگیری و قطع کردن زنجیره انتقال این بیماری کرده است. در این گزارشی به اقدامات این شرکت در این ارتباط پرداخته‌ایم با ما همراه شوید:

در نخستین جلسه تصمیم گرفته شد که کادر اداری‌ ۵۰ درصد کاهش یابد و تعداد نیروهای شیفت و تولیدی به اختیار مدیران واحدها تا هر تعدادی که مقدور است کاهش داده شود.

همچنین تعداد اتوبوس‌ها افزایش یافت تا همکاران با رعایت فاصله ایمنی بنشینند و از تراکم جمعیت کاسته شود. اقدام دیگر تعطیلی رستوران‌های در روز کاری بود. برای رستوران‌هایی که برای پرسنل شیفت خدمات می‌دهند یا جاهایی که پروژه‌ای و پیمانکاری هستند و شب می‌مانند غذا فقط با ظروف یکبار مصرف و آلومینیومی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد توزیع می‌شود.

تصمیم دیگر ضدعفونی همه سیستم‌های اداری، سیستم‌های کاری تولیدی و دستگاه هایی که محل نشستن اپراتور می‌باشد بوده است (حداقل دو نوبت). توزیع دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به‌صورت کامل و روزانه بین پرسنل از همان روز اول تا به امروز ادامه دارد.

همان‌طور که گفته شد این تصمیمات زمانی گرفته شد که هنوز در استان و شهرستان هیچ اقدامی انجام نشده بود و در این راستا شرکت گل‌گهر پیش‌قدم بود. دیگر تصمیم اخذشده آن بود که پرسنلی که از قبل دارای یک بیماری مرتبط هستند (مانند بیماری‌های قلبی، قندی و یا مشکلات ریوی) با تایید HSE به مرخصی فرستاده شدند و شرکت مرخصی آنها را قبول می‌کند.

 همچنین در ابتدا به همکاران خانم که فرزند زیر شش سال داشتند یا خانم‌هایی که باردار بودند یا مشکل بیماری داشتند اعلام کردیم نیازی به حضور در محل کار نیست. چند روز بعد هم تصمیم بر این شد که تمام پرسنل خانم به مرخصی بروند. تمام این اقدامات از همان روز اول با تاکید مهندس ملارحمان مدیرعامل محترم شرکت گل‌گهر انجام شد و اصرار ایشان بر این بود که نهایت اقداماتی که در حوزه پیشگیری می‌توانید را انجام دهید. حتی به مجموعه شهرستان هم تاکید داشتند که به تمامی انحا به آنها کمک شود و خودشان هم هر روز اوضاع شرکت‌ها را رصد می‌کنند.

اعلام رضایت بازرس ویژه ستاد مدیریت کرونا از عملکرد گل‌گهر

دکتر نوذر نخعی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بازرس ویژه ستاد مدیریت کرونا استان کرمان به همراه رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی سیرجان و رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بازدیدی که از بخش‌های مختلف منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر داشتند از اقدامات انجام‌شده در این شرکت اعلام رضایت نمودند.

وی که به‌منظور تهیه گزارش از اقدامات بهداشتی و درمانی انجام‌شده در این منطقه معدنی و صنعتی در مقابله با کرونا و مشکلات موجود در این زمینه به سیرجان سفر کرده بود پس از بازدید از قسمت‌های مختلف این منطقه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونای شهرستان در فرمانداری سیرجان شرکت نمود و اقدامات انجام‌شده توسط مدیران گل‌گهر را قابل‌قبول و رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: خوشبختانه اوضاع به‌خوبی در این منطقه مدیریت شده است و این منطقه از لحاظ انتقال بیماری کرونا، فضای پرخطری نیست چون فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خوبی در این منطقه رعایت شده است.

کمک مالی ۱۲۴ میلیارد ریالی شرکت گل‌گهر برای مقابله با کرونا

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه سایر شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه گل‌گهر، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و پیرو مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان کرمان و شهرستان سیرجان و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، به‌منظور تامین اعتبار لازم برای تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز، تاکنون بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال به ستاد مقابله با کرونا استان کرمان و شهرستان سیرجان کمک مالی نموده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تاکنون مبلغ ۷۷ میلیارد ریال، شرکت سنگ‌آهن گهر زمین ۲۳ میلیارد ریال، مجتمع جهان فولاد ۳ میلیارد ریال، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر ۵ میلیارد ریال، شرکت گهر روش ۲ میلیارد ریال و شرکت نظم آوران بیش از ۱۴ میلیارد ریال جهت پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تامین اقلام موردنیاز کمک نموده‌اند که جمع این مبالغ بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال می‌باشد.

از این مبلغ ۸/۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و ستاد مقابله با کرونای شهرستان پرداخت شده است و مابقی به ستاد مقابله با کرونای استان پرداخت شده است که شامل کل استان می‌باشد و همه شهرستان‌های استان را پوشش داده است. با توجه به وسعت و بزرگی استان کرمان و وجود بیش از ۲۰ شهرستان و کمبود اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی در استان و بحرانی بودن شرایط برخی از شهرستان‌ها تصمیم بر این شد که این مبالغ از طرف گل گهر برای این امر اختصاص داده شود.

کمک ۴۴۶ میلیون تومانی کارکنان گل‌گهر

البته این مبالغ از طرف شرکت گل گهر و شرکت‌های منطقه گل گهر پرداخت شده است اما در کنار آن کارکنان شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز، مبلغ ۴۴۶ میلیون تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند. این اقدام هم در راستای همدلی و همراهی همه شهروندان سیرجانی به صورت داوطلبانه انجام شد و با مشارکت حداکثری مبلغ ۴۴۶ میلیون تومان برای مقابله با بیماری کرونا از طرف کارکنان گل گهر کمک شد.

کارکنان این شرکت در راستای همیاری و کمک به تلاش‌های کادر درمانی شهرستان سیرجان برای کاهش پیامدهای بحران ایجاد شده در سطح جامعه و تامین وسایل و تجهیزات بهداشتی و پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دنبال شیوع گسترده کرونا، این مبلغ را برای مقابله با این ویروس به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و ستاد مقابله با کرونای شهرستان اهدا کردند.

ماموریتی برای واحد مهندسی معکوس گل‌گهر

همچنین تعداد دو دستگاه سیستم گندزدایی اتومایزر (مه پاش صنعتی) نیز توسط مهندسان و متخصصان داخلی شرکت در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ساخته و جهت استفاده، تحویل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری سیرجان داده شد.

از سوی دیگر و همزمان با بحران کرونا، ماموریتی از سمت هیات‌مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به واحد مهندسی معکوس این شرکت ابلاغ شد که تیم ساخت داخل گل‌گهر بررسی کند که صنعت چگونه می‌تواند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، به عبور از بحران کرونا کمک نماید. برای این منظور شرکت دانش‌بنیان مپسام که یکی از شرکت‌های موفق بومی استان کرمان در حوزه قطعات زنجیره فولاد می‌باشد انتخاب شد و پس از مطالعات فراوان و همفکری، ساخت دستگاه کمک تنفس مصنوعی که چندی قبل توسط مهندسان مرسدس بنز آلمان و فرمول یک تولید شده بود در دستور کار قرار گرفت. سرانجام با تلاش شبانه‌روزی مهندسین نخبه منطقه گل‌گهر و حمایت‌های مدیران ارشد شرکت‌های منطقه، ساخت نمونه اول این قطعه با موفقیت به اتمام رسید و مراسم رونمایی از آن با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت‌های منطقه گل‌گهر برگزار شد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درحال‌حاضر در مرحله اخذ مجوز تولید این دستگاه از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور هست و بر اساس تقاضایی که جهت این دستگاه از بیمارستان‌های سراسر کشور و همچنین بازار صادرات خواهد رسید، برنامه‌ریزی برای تولید انبوه آن با حمایت شرکت‌های منطقه گل گهر در دستور کار قرار دارد.

قطعاً با بومی‌سازی دستگاه کمک تنفس مصنوعی این پیام از سمت صنعت به جامعه ابلاغ خواهد شد که صنعت هم تا آخرین لحظه عبور از بحران کرونا در کنار مردم و در کنار کادر درمان کشور خواهد بود.

همچنین پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی در روز نیمه شعبان مبنی بر اینکه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا و درخواست از مردم که ماه مبارک رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری به کمک نیازمندان و مستمندان در شهرستان سیرجان در قالب رزمایش کمک مومنانه شتافت و با اختصاص مبلغ ۱ میلیارد تومان به اتفاق سایر شرکت‌های منطقه گل گهر به این رزمایش کمک نموده است. قرارگاه مردمی رزمایش مواسات و همدلی تحت نظارت امام‌جمعه محترم شهرستان سیرجان و با همکاری مدافعان سلامت، فرمانداری ویژه، بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی و با کمک مالی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و سایر شرکت‌های منطقه گل‌گهر فعالیت خود را در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان در سیرجان آغاز نمود.

در نخستین مرحله از فعالیت این قرارگاه و همزمان با هفته اول ماه مبارک رمضان ۵۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی، امام‌جمعه سیرجان نیز در حاشیه اجرای این طرح، از حمایت‌های مهندس ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و مدیران سایر شرکت‌های منطقه گل‌گهر در کمک به نیازمندان و مشارکت در این امر خداپسندانه تقدیر و تشکر نمود.

خوشبختانه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در دو ماه گذشته و از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز از هیچ‌گونه کمک نقدی و غیر نقدی برای مقابله با این بیماری دریغ نکرده است و حتی استاندار محترم کرمان و سرپرست محترم فرمانداری ویژه سیرجان نیز در دیدار با مهندس ملارحمان مدیرعامل گل گهر از کمک‌های نقدی و غیر نقدی گل گهر تشکر کرده و مسئولان بهداشتی و درمانی شهرستان نیز در جلسات مختلف به این موضوع اذعان نموده‌اند که گل گهر در این بحران مجدانه پای‌کار و در کنار آنها بوده است.

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر