|
کدخبر: 102248

نسل جدید فناوری در راه فولاد مبارکه

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در مراسم کلنگ‌زنی احداث «مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد» خبر داد که این شرکت قصد دارد نسل جدید فناوری را در عملیات‌های تولیدی خود پیاده‌سازی کند. خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی این مرکز یک اتفاق کم‌نظیر است تا ایده‌های فناورانه گروه‌های کوچک جمع‌آوری شود و این ایده‌ها توسط فولاد مبارکه در صنعت اعمال شود.

معدن نسل جدید فناوری در راه فولاد مبارکه

امروز ۱۳ خرداد مراسم کلنگ زنی احداث «مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد» در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با حضور مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، خداداد غریب پور، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو، دکتر نیلی، رئیس دانشگاه تهران و زرندی معاون علم و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

کلنگ-زنی

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه در این مراسم اظهارکرد: فولادمبارکه با کمک فناوری و فناوری به سمت کارخانه هوشمند حرکت می‌کند.

مهندس عظیمیان گفت: ما در تولید فولاد خام از دنیا عقب نیستیم اما در تولید محصول ورق عریض کمی از دنیا عقب مانده‌ایم. امروز دنیا در صنعت خودروسازی به دنبال ورقهایی با استحکام بالا و وزن کمتر است، زیرا کاهش مصرف بنزین، بهبود محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی و امنیت سرنشینهای خودرو را به همراه دارد که ما در این مورد کمی از دنیا جا مانده‌ایم.

وی افزود: برای کم شدن فاصله خود با این موضوع باید از فناوری روز دنیا استفاده کنیم، و از همین رو فولاد مبارکه در نظر دارد نسل جدید فناوری را پیاده کند‌. اثر آن نیز در فاز اول متوجه سهامداران شرکت است که از بهره‌وری و افزایش سود سهام استفاده می‌کنند، چراکه هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و کار با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. تاثیر بعدی این است که مردم کشور ما با کمک فناوری به روز دنیا، رفاه و آسایش بیشتر و همگامی با دنیا را تجربه خواهند کرد.

یک رخداد مهم در صنعت فولاد

خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم، با تشکر از شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: یکی از راه‌هایی که دانشگاه را با صنعت آشتی می‌دهد نهادسازی است و صنعت نیز باید احساس نیاز کند. امروز شاهد یک رخداد مهم در صنعت هستیم و این سومین عملکرد مثبت دانشگاه تهران در عرصه معدن است.

وی افزود: از صمیم قلب خوشحالم که شاهد این اتفاق مهم در پارک علم و فناوری هستم. ما می‌توانیم به جای مصرف‌کننده، تولیدکننده و خلاق باشیم. ما باید همراه با علم در مسیر شتاب فناوری پیش برویم.

وی افزود: ایمیدرو نیز باید در این مسیر حضور داشته باشد زیرا نخستین قدم اکتشاف است.

غریب‌پور اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور از معدن تا محصول نهایی را در زنجیره خود دارد و می‌تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: این یک اتفاق کم‌نظیر است تا ایده‌های گروه‌های کوچک جمع‌آوری شود و این ایده‌ها توسط فولاد مبارکه در صنعت اعمال شود.

منبع: چیلان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها