|
کدخبر: 100879

تولید ورق کرایوژنیک بزودی

نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق‌های فولادی کرایوژنیک با حضور نمایندگان ایمیدرو، جهاد دانشگاهی واحدهای تهران و مشهد و شرکت فولاد اکسین خوزستان در ایمیدرو برگزار شد.

معدن تولید ورق کرایوژنیک بزودی

حسن یونسیان، مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی در جلسه کارگروه فنی تولید ورق‌های فولادی کرایوژنیک گفت: این نوع ورق – که مورد نیاز صنعت نفت است- تاکنون وارداتی بوده و ایمیدرو با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور، درصدد بومی‌سازی این محصول است.

حسن-یونسیان

وی ادامه داد: با بومی‌سازی و ساخت ورق یاد شده، بخش قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

تشکیل کمیته فنی برای تبدیل موافقت نامه به قرارداد

یونسیان تصریح کرد: هماهنگی مناسبی بین اعضای زنجیره تولید (شرکت‌های فولاد مبارکه، فولادکسین و فولاد اسفراین) و جهاد دانشگاهی شکل گرفته و به زودی با تشکیل کمیته فنی متشکل از این اعضا، به زودی موافقت نامه منعقد شده بین اعضا، به قرارداد تبدیل می‌شود.

وی افزود: در این جلسه، شرکت فولاد اسفراین برای تولید تختال مورد نیاز، اعلام آمادگی کرد. همچنین، بررسی مشخصات فنی ورق فولادی و تهیه پروپزال فنی و مالی پیشنهادی برای ارائه به وزارت نفت آغاز شده و امیدواریم با تکمیل آن توسط اعضا، طی ۲ هفته آینده برای تایید نهایی به این وزارتخانه ارسال شود. مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی درباره کاربردهای تخصصی ورق‌های فولادی کرایوژنیک خاطرنشان کرد: این نوع ورق، در ساخت مخازن ذخیره و تحت فشار اکسیژن، نیتروژن و سایر گازهای مایع شده (نظیرLNG و LPG) به کار می‌رود.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر