|
کدخبر: 100019

این صنعت را جنگ نه، کرونا نابود کرد

در حالی که جنگ داخلی ۲۷ ساله هم نتوانسته بود صنعت نفت آنگولا را بخواباند ولی شیوع کرونا باعث شده تا حفاری نفتی در این کشور افریقایی به طور کامل متوقف شود.

انرژی این صنعت را جنگ نه، کرونا نابود کرد

در حالی که ۲۷ سال جنگ داخلی در آنگولا نتوانست فعالیت‌های صنعت نفت این کشور را متوقف کند، اما شیوع چند ماهه کرونا باعث شده تا حفاری‌های نفتی در این کشور به عنوان دومین تولید‌کننده نفت افریقا به طور کامل متوقف شود.

توقف حفاری‌های نفتی برای این کشور فقیر افریقایی بسیار گران تمام خواهد شد، چرا که در حالی آنگولا به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است که حالا بدهی‌های آن از درآمدهایش پیشی گرفته است.

توقف حفاری و اکتشافات نفتی که تا پیش از این در آنگولا سابقه نداشت می‌تواند چالشی بزرگ در اجرای یکی از بزرگترین اصلاحات اقتصادی در افریقا که با هدف از بین بردن فساد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی شروع شده بود، باشد.

مؤسسه ریفینیتیو، ‌منابع آگاه از شرکت‌ها و همچنین کارشناسان صنعت نفت می‌گویند: کاهش شدید قیمت نفت طی ماه گذشته در بازار جهانی، ناشی از سقوط تقاضا به خاطر خانه نشین شدن مردم به دلیل شیوع کرونا باعث شده است که شرکت‌های نفتی بزرگ فعال در آنگولا از جمله توتال فرانسه، شورون و اگزون موبیل امریکا، بریتیش پترولیوم و انی فعالیت‌ سکوهای حفاری خود را متوقف کنند.

شرکت توتال فرانسه که نیمی از تولید نفت آنگولا را بر عهده دارد گفته است که به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا قصد ندارد چاه‌های جدیدی را حفر کند.

توتال گفته، ما تمام فعالیت‌های حفاری خود را همانند دیگر شرکت‌های نفتی در آنگولا متوقف کرده‌ایم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها