|
کدخبر: 319547

جام ملت‌های آسیا / تیم ملی ژاپن / تیم ملی ایران

ترکیب احتمالی ایران برابر ژاپن / بازگشت ستاره جنجالی

تیم ملی در روزی که کنعانی‌زادگان به ترکیب برمی‌گردد و طارمی محروم است، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

فوتبال ترکیب احتمالی ایران برابر ژاپن / بازگشت ستاره جنجالی

تیم ملی ایران در پنجمین بازی‌اش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا است، امروز از ساعت ۱۵ مقابل ژاپن قرار خواهد گرفت.

با توجه به این که محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان سپری شده و از طرفی مهدی طارمی با کارت قرمزی که مقابل سوریه گرفت این بازی حساس را از دست داد، به نظر می‌رسد ترکیب تیم ملی به این ترتیب باشد:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سردار آزمون.

تیم-ملی-ژاپن

نبرد سخت برابر سامورایی ها

سلطانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پیوند با مصاف امروز ایران با ژاپن اظهار داشت: با این عملکرد و نوع بازی، به طور قطع برابر تیم ملی ژاپن دچار مشکل می شویم. ژاپن تیم منسجم و هماهنگی است و تقابل با این تیم کار سخت و دشواری محسوب می شود. بدون آنالیز درست، کسب پیروزی مقابل ژاپن امر محالی به نظر می رسد و از این رو، کادر فنی ما باید به خوبی حریف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

او در مورد اخراج ستاره باشگاه پورتو برابر سوریه به گسترش نیوز گفت: اخراج مهدی طارمی اتفاق بدی برای ما بود و کار ما را برابر سوریه سخت کرد. حالا ما این بازیکن مهم را مقابل ژاپن در اختیار نداریم که این موضوع اتفاق بدی برای کادر فنی ایران به شمار می رود. مهدی بازیکن باتجربه‌ای به حساب می آید و انتظارات از بازیکنان مهمی مثل او زیاد است که در این مواقع کارت های بی دلیل دریافت نکند. ما در خط حمله مشکلات محسوسی داریم و بازیکنانی نظیر کریم انصاری فرد، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دیگر کارایی سابق را ندارند.

این کارشناس ادامه داد: ایران برابر سوریه سردرگم و بی هدف نشان داد و این موضوع در نیمه دوم نمود بیشتری داشت. با تماشای بازی تیم هایی نظیر کره جنوبی، ژاپن و عربستان متوجه اختلاف سطح تیم ها می شویم. تیم ما فوتبال جذاب، مقتدر و تماشاگرپسندی ارائه نمی دهد و از ضعف های محسوسی تاکتیکی رنج می برد.

همیشه بازنده بودیم!

 برخلاف تصور که ما همیشه مقابل ژاپن بازنده مطلق بوده‌ایم اما در تاریخ دیدارهای دو تیم خبری از دو برد یا دو باخت پشت سر هم نیست.  

نوزدهمین رویارویی ایران و ژاپن، در یک چهارم جام ملتهای ۲۰۲۳ اتفاق می افتد. دیداری که اگر سامورایی‌ها، آن گاف تاریخی را برابر عراق در مرحله گروهی نداده بودند، فینال ایده آل خیلی ها بود. ولی حالا روی حضور یکی از دو تیم در نیمه نهایی خط قرمز می کشد.

روی کاغذ، شانس ژاپن برای بردن بیشتر است. طبق پیش بینی سایت آمار و داده اوپتا، شانس تیم ملی ایران برای پیروزی برابر تیم ملی ژاپن ۴۲.۴ درصد و شانس ژاپن در این دیدار ۵۷.۶ درصد است. سامورایی ها طبق داده های همین سایت، شانس اول قهرمانی هستند با احتمال ۲۲.۵ و تیم ملی شانس پنجم با احتمال ۱۲.۷.

در آخرین رویارویی دو تیم، این ژاپن بود که توانست با زدن ۳ گل در یک سوم پایانی بازی، راهی فینال جام ملتهای ۲۰۱۹ و دیدار با قطر شود. اما مرور تاریخچه تقابل های ایران و ژاپن از یک طلسم تاریخی رونمایی می کند: هیچ تیمی نتوانسته در ۲ بازی پیاپی، رقیبش را شکست بدهد.

سامورایی ها در ۱۸ رویارویی قبلی با ایران، ۶ بار برنده شده اند که هرگز در ۲ بازی پیاپی رقم نخورده است. آنها هرگاه موفق به شکست ایران شدند، در رویارویی بعدی رنگ برد را ندیدند: ۳ باخت و ۲ مساوی.

نکته دیگر درباره تیم ملی برابر ژاپن این است که ما هرگز ۲ بازی پیاپی برابر این رقیب را بدون گل زده ترک نکرده ایم. تیم ملی تا به حال در ۶ بازی به ژاپن گل نزده که هرگز ۲ بار پشت سر هم نبوده است. هرگاه به سامورایی‌ها گل نزدیم، در بازی بعدی حسابی از خجالت شان درآمدیم: یک بار با زدن ۳ گل و ۴ بار با زدن ۲ گل.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها