|
کدخبر: 319371

جام ملت‌های آسیا / تیم ملی سوریه / تیم ملی

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌ هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز مقابل تیم ملی سوریه قرار می‌گیرد.

فوتبال ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه مقابل تیم ملی سوریه قرار بگیرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند در گروه C این رقابت‌ها با کسب ۹ امتیاز و با اقتدار راهی مرحله حذفی شود. یوزها ابتدا با نتیجه ۴ بر یک تیم ملی فلسطین را مغلوب کردند و در ادامه با یک گل هنگ‌کنک را از پیش‌رو برداشت و در نهایت نیز با برتری ۲ بر یک مقابل تیم ملی فوتبال امارات جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی به عنوان صدرنشین کسب کرد.

در مقابل تیم ملی فوتبال سوریه در گروه B این رقابت‌ها موفق شد با ۴ امتیاز به عنوان یکی از چهار تیمِ برترِ سوم راهی مرحله حذفی شود. عقاب‌های قاسیون کار خود را با تساوی بدون گل مقابل ازبکستان آغاز کردند، در ادامه با یک گل مغلوب استرالیا شدند و در نهایت نیز با یک گل هند را از پیش‌رو برداشتند و موفق شدند برای اولین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند.

امیر قلعه‌نویی برای این دیدار سیدمجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت و حسین‌کنعانی‌زادگان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد برای دیدار با سوریه، یوزها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند.

علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه، مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را برعهده خواهد داشت. در غیاب سیدمجید حسینی و با توجه به صحبت‌های قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل سوریه که تاکید داشت تیم ملی بازیکنان چند پسته‌ای دارد که می‌توانند در پست غیرتخصصی به میدان بروند، به نظر می‌رسد روزبه چشمی که در استقلال نیز سابقه بازی در قلب خط دفاعی را دارد در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

رامین رضاییان از جناح راست و احسان حاج‌صفی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی را تکمیل می‌کنند. سامان قدوس و سعید عزت‌اللهی زوج خط میانی تیم ملی پشت سر مهدی قایدی، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش خط هافبک یوزها مقابل سوریه را تکمیل می‌کنند. در نوک خط حمله نیز سردار آزمون قرار خواهد گرفت تا ۱۱ بازیکن منتخب قلعه‌نویی مقابل تیم ملی سوریه کامل شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.

یوسفی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص مصاف بعدی ایران با سوریه بیان کرد: ضعیف ترین تیم ها در این دوره از مسابقات جام ملت های آسیا، حضور پرقدرتی داشته اند و از این جهت، نمی توان تیمی را از پیش بازنده دانست. تمام تیم ها نزدیک به هم هستند و فاصله ها به شدت کاهش پیدا کرده است. برای کسب قهرمانی باید حریفان را شکست داد و نباید از نام و شهرت تیمی هراس داشت. سوریه تیم خوب و مستحکمی است و فوتبال فیزیکی و درگیرانه ارائه می دهد. بازیکنان تیم ملی ایران در امر پرسینگ و تحت فشار گذاشتن حریف دچار مشکل جدی هستند و این امر را در بازی های اخیر دیدیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها