|
کدخبر: 314190

استقلال / پرسپولیس / برانکو

چشمک کابوس استقلال به پرسپولیس

برانکو در خصوص بازگشت به پرسپولیس گفت:من مربی هستم و می‌دانم که برای ادامه کارم به عنوان مربی فوتبال همه چیز ممکن است.

فوتبال چشمک کابوس استقلال به پرسپولیس

مسابقات پیش‌بینی‌گر جام جهانی ۲۰۲۶ با پیروزی ۴-0 تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل هنگ‌کنگ آغاز شد. در این بازی، بازیکنان ملی‌پوش کشورمان به روشنی توانایی و اعتماد به نفس خود را در برابر این حریف آسیایی به اثبات رساندند.

تیم ملی در دومین بازی عملکرد متفاوتی داشت و در حالی که نیمه نخست با پیروزی ۲ گله شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسیده بود، ازبکستان در نیمه دوم توانست نتیجه را به تساوی ۲-۲ تبدیل کند و حالا با گذشت ۲ هفته از این مسابقات تیم ملی کشورمان به همراه ازبکستان با ۴ امتیاز و به دلیل گل زده بیشتر در رده نخست گروه E قرار گرفته است. این موضوع بهانه‌ای شد برای گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس که هم اکنون هدایت تیم ملی عمان را برعهده دارد. او در این گفت‌وگو در خصوص تیم‌های ملی عمان و ایران، جام ملت‌های آسیا و تیم پرسپولیس صحبت کرد که متن این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

برانکو-عمان

صحبت‌های‌مان را با حضورتان در تیم ملی عمان شروع کنیم، از حضور در این تیم رضایت دارید؟

البته هر مربی‌ای می‌خواهد بهترین شرایط را داشته باشد اما به هر حال من از شرایطی که با تیم ملی عمان دارم، راضی هستم. البته انتظار دارم که تیم‌مان بهتر شود و امیدوارم که این اتفاق روز به روز بیفتد و تیم ملی عمان بتواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم، شرایط تیم عمان برای حضور در این جام چگونه است؟

عمان در گروه F با تیم‌های عربستان، تایلند و قرقیزستان همگروه است که همه این تیم‌ها به خصوص تیم ملی عربستان، تیم‌های خوبی محسوب می‌شوند. با این شرایط بازی به بازی جلو می‌رویم تا به اهداف‌مان برسیم. هدف‌مان صعود به دور دوم جام ملت‌هاست و انتظار دارم که عمان به دور دوم صعود کند، بعد از حضور در دور دوم جام ملت‌های آسیا امکان دارد هر اتفاقی بیفتد و امیدوارم که در تیم ملی عمان شاهد اتفاقات خوبی باشیم و بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

تیم ملی ایران در ۲ بازی اخیر مقدماتی جام جهانی مقابل هنگ‌کنگ پیروز شد اما در مقابل ازبکستان به تساوی رسید، نتیجه‌ای که با انتقاد کارشناسان همراه بود و آنها معتقد بودند که تیم ملی با این شرایط در جام ملت‌ها نتیجه نخواهد گرفت. شما چه نظری در این خصوص دارید؟

تیم ملی ایران همیشه جزو بهترین‌های آسیا بوده و امسال هم این تیم شرایط خوبی برای قهرمانی دارد. ایران در کنار تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا بازیکنان بسیار خوبی دارد، بازیکنان باتجربه و لژیونر در فوتبال اروپا که این یک حسن بزرگ است. تساوی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان ناکامی نیست چرا که ازبکستان نشان داد که تیم بسیار خوبی است و می‌تواند برای همه تیم‌های مدعی دردسرساز باشد. اما مهم‌ترین موضوع در فوتبال این است که تیم بازی را نبازد که این اتفاق در بازی با ازبکستان برای ایران نیفتاد و تیم ملی این بازی را نباخت. من در مسابقات کافا تیم ازبکستان را دیدم و این تیم نشان داد که در حال پیشرفت است. ایران در کافا مقابل ازبکستان بازی سختی داشت و به سختی توانست با یک گل این تیم را شکست دهد؛ این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت فوتبال ازبکستان است.

فوتبال آسیا پیشرفت خوبی داشته و تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا مدعی قهرمانی در جام ملت‌های قطر محسوب می‌شوند، خودتان کدام تیم را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

فوتبال در قاره آسیا پیشرفت زیادی داشته و تیم‌ها برای رسیدن به کیفیت مطلوب به سختی در حال کار هستند، آنها می‌خواهند از رقبای خود عقب نیفتند. اگر یادتان باشد تیم ملی عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی اخیر در قطر توانست تیم خوب آرژانتین را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد؛ آرژانتینی که تیم خوبی محسوب می‌شد و در همین دوره قهرمان جام جهانی شد. علاوه بر تیم‌هایی که در مورد آنها صحبت کردم، تیم‌های عمان، عراق و همین ازبکستان هم هر روز در حال پیشرفت هستند.

در روزهای گذشته جشن ۶۰ سالگی باشگاه پرسپولیس برگزار شد و شما هم با انتشار پستی در اینستاگرام به این موضوع واکنش نشان دادید، به نظر می‌رسد که هنوز پرسپولیس را فراموش نکرده‌اید؟

من خیلی افتخار می‌کنم که بخشی از دوران درخشان تیم پرسپولیس بودم. حقیقتاً نمی‌توانم خاطرات تلخ و شیرین این تیم را فراموش کنم. دوران حضورم در این تیم دورانی عالی بود و ما توانستیم در لیگ قهرمانان و لیگ ایران نتایج بسیار خوبی با این تیم بگیریم. مهم‌ترین موضوع پیشرفت پرسپولیس است که امیدوارم این تیم پیشرفت کند و همیشه نتایج خوبی بگیرد.

اما پرسپولیس در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی نداشت و سرخپوشان در هفته دهم با یک گل به سپاهان باختند و در هفته نهم و هشتم هم به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان و ملوان به تساوی رسیدند.

اینکه پرسپولیس گاهی اوقات نتیجه نگیرد سورپرایز بزرگی نیست چون این غیرممکن است که یک تیم هر هفته و در همه مسابقات به برد برسد. پرسپولیس تیم بزرگی است که مدعی قهرمانی است و گاهی ممکن است که چنین نتایجی در طول رقابت‌ها رقم بخورد.

امسال تیم‌های استقلال و سپاهان رقیبی جدی برای پرسپولیس محسوب می‌شوند، خودتان چه نظری در خصوص قهرمان لیگ بیست و سوم دارید؟

سپاهان همیشه یکی از مدعیان قهرمانی است و همیشه رقابت بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی وجود دارد. تاریخ نشان می‌دهد که بازی‌های این دو تیم همیشه جذاب و سخت بوده و امسال هم کار پرسپولیس مقابل این تیم سخت است. البته پرسپولیس در بازی رفت مقابل این تیم شکست خورد اما امیدوارم که این تیم بتواند شکست دیدار رفت را جبران کند. در کل امسال لیگ سختی برای تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و حتی تراکتور محسوب می‌شود که البته این در فوتبال دنیا طبیعی است. از نظر من با توجه به تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران امسال هم ۴ تیم پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور در شرایط خوبی قرار دارند. البته از حالا نمی‌توان با قاطعیت در خصوص تیم قهرمان لیگ بیست و سوم صحبت کرد و باید ببینیم که در ادامه چه اتفاقی رقم خواهد خورد؟

به عنوان آخرین سؤال، آیا برنامه‌ای برای بازگشت به لیگ ایران و به تیم پرسپولیس دارید؟

من مربی هستم و می‌دانم که برای ادامه کارم به عنوان مربی فوتبال همه چیز ممکن است. خاطراتی عالی از پرسپولیس و ارتش سرخ این تیم (هواداران) دارم، هواداران پرسپولیس بهترین هواداران دنیا محسوب می‌شوند. مربیگری در تیم بزرگ پرسپولیس برای هر مربی‌ای باعث افتخار است و من هم به اینکه مقطعی در این تیم حضور داشتم، افتخار می‌کنم.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها