|
کدخبر: 310182

خیال سپاهان راحت شد

روز گذشته سایت ورزش سه خبری منتشر کرد که مضمون آن، شرایط جدید سازمان نظام وظیفه برای خدمت سربازی ورزشکاران حرفه‌ای بود.

فوتبال خیال سپاهان راحت شد

پیش‌تر قانونی وجود داشت که به بازیکنان حرفه‌ای اجازه می‌داد تا ۲۸ سالگی از خدمت سربازی معاف شوند و سپس برای گذراندن آن اقدام کنند. این قانون برای ورزشکاران حرفه‌ای عضو تیم ملی نیز تا ۳۰ سالگی وجود داشت.حالا اما این قانون تغییر کرده و دیگر خبری از معافیت بازیکنان تیم ملی تا ۳۰ سالگی نیست. آنها به محض مشمول شدن باید پوتین به پا کنند و به خدمت سربازی بروند.

بعد از انتشار این خبر، قریب به اتفاق رسانه‌ها از میلاد سرلک و پیام نیازمند، به عنوان دو ستاره ملی‌پوشی که باید به خدمت بروند، نام بردند. دو بازیکنی که این فصل عضو سپاهان و پرسپولیس هستند و البته با تیم ملی در تورنمنت اردن هم شرکت کردند.

این گمانه‌زنی‌ها اما حاصلی نداشت. چون نه این دو بازیکن واکنشی به این موضوع نشان دادند و نه سازمان نظام وظیفه زمان اجرای این قانون را اعلام کرد. با این حال به نظر می‌رسد گمانه‌زنی درباره اعزام پیام نیازمند به خدمت سربازی صحیح نیست و دروازه‌بان باتجربه و ملی‌پوش سپاهان برای ادامه بازی در این تیم مشکل قانونی ندارد.

پیام-نیازمند

نیازمند که یکی دو ماه قبل پدر خود را از دست داد، قطعاً از انجام خدمت سربازی معاف خواهد شد. او برادر ندارد و فقط دارای یک خواهر است. به همین دلیل او به سادگی می‌تواند کفالت مادر خود را بر عهده بگیرد و از خدمت سربازی معاف شود. اتفاقی که رخ خواهد داد تا دیگر نیازمند در این مورد خاص، در زمره بازیکنانی که باید به تیم نظامی بروند و فوتبال خود را در ملوان یا فجرسپاسی ادامه بدهند، قرار نگیرد. این خبر مهمی برای سپاهان است که می‌تواند برای فصول آینده هم دروازه‌بان آماده‌ای چون پیام را در اختیار داشته باشد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها