|
کدخبر: 307807

پرده برداری از چالش بزرگ آبی ها

پپ گواردیولا معتقد است فشردگی بازی ها و کم بودن استراحت بازیکنان، باعث خستگی و فرسایش روحی تیمش خواهد شد.

فوتبال پرده برداری از چالش بزرگ آبی ها

فردا از ساعت ۲۲.۳۰ به وقت تهران منچسترسیتی در جام اتحادیه فوتبال انگلیس (کارابائو کاپ) میهمان نیوکسل است. سیتی همه بازی هایش تا به اینجای فصل را برده و برابر تیمی قرار می گیرد که چند روز پیش در زمین شفیلد یونایتد هشت گل زد.

پپ گواردیولا در نشست خبری این بازی در مورد وضعیت مصدومان تیمش گفت: «کالوین فیلیپس برای بازی فردا در دسترس است. شرایط جک گریلیش خیلی بهتر شده و کوواچیچ نیز بهتر از قبل است.»

شانس بازی برای فیلیپس: «بله البته، اما نه فقط در این هفته بلکه در بسیاری مواقع دیگر نیز او واقعاً برای من بازیکن مهمی بوده است. ثبات او و اینکه همه توانش را در بازی می گذارد، قابل توجه است. در مقابل ناتینگهام کالوین وظایفی دفاعی تر داشت و شرایط بازی پس از ۱۰ نفره شدن ما آنطور ایجاب می کرد. او در دفاع به ما واقعا کمک کرد. مهم این است که در فضاهای کوچکتر، ما سعی می کنیم به او کمک کنیم. بازی فردا مهم است و هر بازی من تصمیم می گیرم که چه چیزی برای تیم بهتر است.»

نحوه مدیریت مصدومیت ها: «نباید به این قضیه زیاد فکر کرد. فقط بازی بعدی یعنی نیوکسل مهم است. اکنون یک شرایط استثنایی داریم چون بازیکنان زیادی مصدوم هستند و تعدادی هم دقایق زیادی بازی کرده اند و باید استراحت کنند. بازی فردا مهم است اما بازی با وولوز، آرسنال و لایپزیش، خیلی مهمترند. نباید دیگر مصدوم بدهیم تا کار مشکل تر نشود.»

جلسه تمرینی: «ریکاوری ۵ تا ۱۰ دقیقه و تمرین، همین. ما به آن عادت کرده ایم. فصل قبل نیز شرایط مشابه بود و شاید دو تا سه بازی فرصت بیشتری برای تمرین و استراحت داشتیم.»

انگیزه بازیکنان برای فتح سه‌گانه: «جاه طلبی خوب است، اما جاه طلبی باید برای بردن بازی بعدی باشد. در ماه می، اگر هنوز در کورس قهرمانی در همه رقابت ها باشیم، می توانیم به آن فکر کنیم اما اکنون در اواخر سپتامبر، فکر کردن به آن می تواند یک اشتباه باشد.»

چالش روحی و جسمی: «فکر نمی‌کنم مشکل ما ذهنی باشد، زیرا همه بازیکنان چیزی که می‌خواهند این است که برای قهرمانی بجنگند. مشکل ما کمبود استراحت است، به خصوص از نظر فرسایش روحی؛ مشکل همین است. بازیکنان از بازی کردن و بردن بازی‌ها خوشحال هستند و برای قهرمانی می‌جنگند. مشکل ولی کمبود استراحت در طول سال‌ها و سال‌هاست. با تیم‌های بیشتر در لیگ قهرمانان، شرایط بدتر نیز خواهد شد.»

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها