|
کدخبر: 307402

جلسه مهم فیفا برای پول‌های ایران

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص مکالمه بین ابراهیم رئیسی و جیانی ایفانتینو اظهارنظر کرد.

فوتبال جلسه مهم فیفا برای پول‌های ایران

مهدی تاج ۴۸ ساعت پس از دیدار رئیس جمهور با رئیس فیفا در نیویورک در خصوص محتوای گفتگوی بین رئیسی و اینفانتینو گفت: می‌دانید که فیفا رکن اصلی اداره جهانی فوتبال است و ارتباط رئیس فیفا معمولا با مسئولان سیاسی وجود دارد. بخش‌های اداری فیفا توسعه فوتبال را دنبال می‌کنند و ملاقاتی هم که با دکتر رئیسی داشتند، از قبل پیشبینی شده بود و طرفین اظهارعلاقه نشان داده بودند که این مهم صورت بگیرد. اطلاع دارید که وقتی فیفا، توسعه فوتبال را وظیفه اصلی خود می‌داند، این را هم به خوبی می‌داند که ملاقات با مسئولان سیاسی به خصوص روسای جمهور، می‌تواند در توسعه تاثیر داشته باشد. ارزیابی من از این دیدار مثبت است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم این است که مشکل پول‌های ما در فیفا، بانک‌ها است. چون ارگان ارسال‌کننده بانک است و سوئیفت ما بسته است. شکل دیگر ارسال پول هم از نظر بخش مالی فیفا تاکنون امکان نداشته است. موارد کمک از طریق افراد ثالث را هم بستند که این مورد اعتراض فدراسیون فوتبال هم بود و در بخشی از صحبت رئیس جمهور محترم ما که درست هم بود، این بود که اگر فیفا سیاست را از فوتبال جدا می‌داند، باید مراقبت دخالت سیاسیون در فوتبال باشد. چون اساسا بلوکه شدن پول یک کشور در فیفا سیاسی است و فوتبالی نیست.

او درباره راهکار برای حل این مشکل اظهار داشت: در صحبت‌های آقای اینفانتینو اینطور بود که برنامه‌ریزی کردند در ۲ آبان ۱۴۰۲ یک نشست در پاریس مطرح شود تا درباره مسائل و فرصت‌ها در این باره بحث جدی شود، البته اگر تا آن تاریخ حل نشود. همچنین یک کارگاه تبادل اطلاعات ایران و اروپا در تاشکند برگزار می‌شود که ایران در آن شرکت خواهد کرد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها