|
کدخبر: 300441

عموزاد تنها صدرنشین کشتی ایران

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، رحمان عموزاد تنها کشتی‌گیر ایرانی است که در صدر رده‌بندی وزن خود حضور دارد.

فوتبال عموزاد تنها صدرنشین کشتی ایران

بعد از برگزاری تورنمنت بوداپست به عنوان آخرین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۳، تغییرات اعمال شده در جدول اوزان دهگانه اعمال شد.

بر این اساس رحمان عموزاد تنها ایرانی صدرنشین در رنکینگ کشتی آزاد است. محمد نخودی نیز با توجه به غیبت جردن باروز در بلگراد، نفر یک رنک در جدول مسابقات بلگراد محسوب می‌شود، اما در رده‌بندی کلی در رده دوم است. کامران قاسم‌پور قهرمان دو سال اخیر وزن ۹۲ کیلوگرم جهان به واسطه غیبت در هر چهار مرحله مسابقات رنکینگ‌دار و پیکار‌های قهرمانی آسیا، همچنان در رده دو قرار دارد.

با برگزاری مسابقات بوداپست تغییراتی نیز در رنک وزن ۸۶ کیلو ایجاد شده و حسن یزدانی یک پله و دیوید تیلور دو پله در جدول سقوط داشتند که به نظر این امکان همگروه شدن آن‌ها را در جدول مسابقات جهانی کاهش می‌دهد.

آخرین رنکینگ اوزان دهگانه کشتی آزاد پیش از جهانی بلگراد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- وان هائو زو (چین) ۲-توماس گیلمان (آمریکا) ۳- زلیم‌خان آباکاروف (آلبانی) ۴- زانابازار زاندانبود (مغولستان)

نماینده‌ای از ایران در این وزن رنک ندارد.

۶۱ کیلوگرم: ۱- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۲- ری هیگوچی (ژاپن) ۳- رضا اطری (ایران) ۴- نارانخو نارمانداخ (مغولستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- دیاکو میهالیس (آمریکا) ۳- سباستین ریورا (پورتوریکو) ۴- تولگا تومور اوچیر (مغولستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- ارنازار آکمات علیف (قرقیزستان) ۲- زین رتفورد (آمریکا) ۳- تائیشی ناریکانی (ژاپن) ۴- آرمن آندرسیان (ارمنستان)

نماینده ایران در این وزن در بین ۱۰ نفر برتر حضور ندارد.

۷۴ کیلوگرم: ۱- سونور دمیرتاش (ترکیه) ۲- کایل دِیک (آمریکا) ۳- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۴- یونس امامی (ایران)

۷۹ کیلوگرم: ۱- جردن باروز (آمریکا) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- واسیلی میخائیلوف (اوکراین) ۴- بکزاد عبدالرخمانوف (ازبکستان)

محمد نخودی پیش از حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست در رده چهارم بود که با قهرمانی در این رقابت‌ها به رده دوم صعود کرد. باتوجه به غیبت جردن باروز در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و ملی‌پوش شدن چنس مارستلر در این وزن، نخودی درواقع با رنک یک در مسابقات جهانی امسال حضور خواهد داشت.

۸۶ کیلوگرم: ۱- -سباستین جزیرانسکی (لهستان) ۲- بوریس ماکائف (اسلواکی) ۳- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۴- مایلز امینه (سن مارینو) ۵- حسن یزدانی (ایران) ۶- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) ۷- دیوید تیلور (آمریکا)

پیش از قهرمانی مایلز امینه در مسابقات رنکینگ بوداپست، حسن یزدانی و دیوید تیلور در رده‎های چهارم و پنجم بودند که حالا امینه جای یزدانی را در جدول گرفته و آباکاروف نیز به یزدانی و تیلور در جدول فاصله انداخته تا احتمال همگروهی آن‌ها در دور مقدماتی مسابقات جهانی کمتر شود.

۹۲ کیلوگرم: ۱- میرانی میسورادزه (گرجستان) ۲- کامران قاسم‌پور (ایران) ۳- عثمان نورماگمادوف (آذربایجان) ۴-جی‌دن کاکس (آمریکا)

کاکس به دلیل شرکت در مسابقات ۹۷ کیلوگرم انتخابی آمریکا، در جهانی امسال حضور ندارد و نماینده آمریکایی‌ها در این وزن زاهید والنسیاست که رنک ندارد.

۹۷ کیلوگرم: ۱- کایل اسنایدر (آمریکا) ۲- ماگومدخان ماگمادوف (آذربایجان) ۳- گیوی متچارشویلی (گرجستان) ۴- ولادیسلاو باتسایف (مجارستان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱-طا‌ها آکگول (ترکیه) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- مونختور (مغولستان) ۴- دنیل لیگتی (مجارستان) ۵-امیرحسین زارع (ایران)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها