|
کدخبر: 297980

زوج محبوب یحیی در تیم ملی

تیم ملی ایران در حالی برابر ازبکستان به برتری رسید و قهرمان تورنمنت کافا شد که دو مدافع مورد علاقه یحیی گل‌محمدی را در قلب خط دفاع خود می‌دید!

فوتبال زوج محبوب یحیی در تیم ملی

سرمربی موفق پرسپولیس که خودش جزو بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود معتقد است بهترین زوج دفاعی ایرانی محمد حسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی هستند. زوجی که در دیدار فینال جام کافا برخلاف بازی‌های قبلی گلی دریافت نکرده و کلین شیت کرد.

خیلی‌ها معتقدند یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در فصل گذشته مرتضی پورعلی‌گنجی بوده است. او که رابطه خوبی با یحیی گل محمدی دارد پس از طی کردن دوران نقاهت (بعد از جراحی رباط صلیبی) در تمرینات پرسپولیس شرکت کرد تا شایعات به اوج برسد.

البته در سال‌های اخیر همیشه شایعات و اخبار فراوانی در مورد انتقال مرتضی پورعلی‌گنجی به پرسپولیس وجود داشت و در نهایت در تابستان سال گذشته این مدافع بابلی لباس تیم مورد علاقه خود را به تن کرد. این مدافع باتجربه و بلندقامت، در فصل جدید یکی از بهترین بازیکن پرسپولیس بوده و بی تردید عملکرد خوب مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از دلایل کلین شیت‌های متوالی این تیم لقب گرفته است.

اما این بازیکن در طول فصل جاری در کنار گیورگی گولسیانی زوج بسیار خوبی ساخته و چندان اجازه خلق موقعیت روی دروازه علیرضا بیرانوند را ندادند. مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از ارکان اصلی پرسپولیس در کسب عنوان بهترین خط دفاع لیگ بیست و دوم با تنها ۱۳ گل خورده بود. مدافع ملی پوش پرسپولیس که سابقه بازی در تیم السد قطر را در کارنامه دارد پس از حضور در جام جهانی با پیشنهاد بسیار خوبی از لیگ ستارگان مواجه شد اما به خاطر یحیی گل محمدی و تیمش این پیشنهاد را نادیده گرفت و ماند.

چه بسا اگر مرتضی پورعلی‌گنجی در فصل زمستان از پرسپولیس جدا می شد این تیم با بحران بزرگی در خط دفاع روبه‌رو می شد. به عبارت بهتر هم پرسپولیس به مرتضی پورعلی‌گنجی کمک کرد و هم پرسپولیس به مرتضی پورعلی‌گنجی و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

از طرفی محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز با درخشش در ترکیب پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا توانست توجه تیم الاهلی قطر را به خود جلب کند. او و شجاع خلیل زاده در پایان فصل جاری از الاهلی قطر جدا شده و حالا اخباری مبنی بر احتمال بازگشت هر دو یا یکی از این دو به گوش رسید. یحیی گل محمدی خیلی دوست دارد که بتواند زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و محمد حسین کنعانی‌زادگان را در اختیار داشته باشد اما گفته می شود اولویت هر دو بازی در لیگ ستارگان قطر است.

شاید تیم پرسپولیس در لیگ بیست و سوم یکی از این دو را بتواند در ترکیب خود ببیند اما هردو؟ بسیار بعید است!

شاید جالب باشد بدانید احتمال بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی به لیگ ستارگان قطر به مراتب بیشتر از ماندن محمد حسین کنعانی‌زادگان در فوتبال این کشور است!

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها