|
کدخبر: 284148

حمله یحیی به رکورد ۲ پرسپولیسی محبوب

یحیی گل‌محمدی شانس این را خواهد داشت تا با پیروزی در دیدار جام حذفی ۲۹۰ امتیازی شود.

فوتبال حمله یحیی به رکورد ۲ پرسپولیسی محبوب

سرمربی تیم پرسپولیس در پنجمین فصل حضور روی نیمکت سرخپوشان توانسته این تیم را به عنوان قهرمان نیم فصل مطرح کند و حالا رویاهای خود را در جام حذفی جستجو خواهد کرد.

یحیی گل‌محمدی تاکنون ۱۳۸ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته و از این حیث پشت سر علی پروین (۴۶۷) و برانکو ایوانکوویچ (۱۷۵) قرار دارد. در صورتی که او تا پایان قراردادش روی نیمکت پرسپولیس باقی بماند، آمار حداقل ۱۹۰ بازی با پرسپولیس در تمام مسابقات را خواهد داشت که یحیی را بالاتر از برانکو ایوانکوویچ نیز قرار می‌دهد.

گل‌محمدی در ۱۳۸ بازی توانسته ۸۲ پیروزی و ۴۱ مساوی کسب کند تا با ۲۸۷ امتیاز، یکی از موفقترین سرمربیان تاریخ پرسپولیس لقب بگیرد. نکته جالب اینکه او درصد برد بیشتری نسبت به برانکو ایوانکوویچ دارد و ممکن است در آینده یحیی به رکورد ۶۲.۳% پیروزی علی پروین هم برسد که البته این آمار استثنایی به واسطه نتایج درخشان پرسپولیس در جام باشگاه‌های تهران به دست آمده است.

تیم یحیی همچنان از نظر گلزنی هم عملکرد بهتری نسبت به تیم برانکو ایوانکوویچ داشته است. تیم او متوسط ۱.۵۸ گل در هر بازی را دارد که آماری به مراتب بهتر از ۱.۵۸ گل به ازای هر بازی تیم برانکو محسوب می‌شود. این در حالی است که برانکو دو فصل از حضور مهدی طارمی و دو فصل علی علیپور برخوردار بود اما در دوره یحیی، قرمزها از فقر نیروی انسانی در خط حمله خود نیز رنج برده‌اند.

رکورد-یحیی

یحیی گل‌محمدی فرصت این را خواهد داشت تا به ۶۰ درصد پیروزی همراه با پرسپولیس برسد.

با این حال در گل خورده این تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ است که دست بالاتر را دارد اما از سوی دیگر با استحکام این فصل خط دفاعی پرسپولیس، ممکن است سرخپوشان آمار نسبتا ضعیف خود را بهبود بخشند.

نکته جالب اینکه اگر آمار لیگ دوازدهم را در کارنامه یحیی گل‌محمدی محاسبه نشود، او در درصد پیروزی و متوسط امتیاز هم آماری بهتر از علی پروین خواهد داشت.

اگرچه یحیی شانس خوبی برای عبور از رکورد تعداد بازی برانکو دارد اما دستیابی به علی پروین، ماموریت غیرممکن یحیی گل‌محمدی است و سرمربی قرمزها برای رسیدن به او باید تعداد فصول سرمربیگری در پرسپولیس را دو رقمی کند.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها