|
کدخبر: 281866

رکوردهای شگفت انگیز لیونل مسی در جام جهانی

لیونل مسی چندین رکورد را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شکسته و کاپیتان آرژانتین هنوز می‌تواند در فینال رکوردهایی را بهبود ببخشد، بشکند با به طور کامل مال خود کند.

فوتبال رکوردهای شگفت انگیز لیونل مسی در جام جهانی

شک نکنید اگر در گفت‌وگو با لیونل مسی از رکوردهایی که او در جام‌جهانی شکسته بگویید خوشحال خواهد شد، اما تأکید می‌کند که چیزی که او را شادتر می‌کند قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ و بالای سر بردن جام در آخرین بازی‌اش در این تورنمنت خواهد بود.

پیش از این تورنمنت صحبت از رکوردهای رنگارنگی بود که مسی می‌توانست در قطر ۲۰۲۲ بشکند و حالا پای فینال به خیلی از آن‌ها رسیده که مرور خواهیم کرد.

بیشترین حضور در جام‌ جهانی

مسی حالا در کنار چند بازیکن دیگر بیشترین حضور در جام‌ جهانی را داشته؛ او سال ۲۰۰۶ اولین حضورش را تجربه کرد، سپس سال ۲۰۱۰ برای آلبی‌سلسته زیر نظر دیگو مارادونا به میدان رفت، بعد از آن سال ۲۰۱۴ نایب‌قهرمان جام‌جهانی شد و سال ۲۰۱۸ هم در روسیه ناکامی دیگری را تجربه کرد. قبل از جام‌جهانی قطر هم گفته بود که این آخرین حضورش خواهد بود و به این ترتیب با ۵ حضور کنار لوتار ماتئوس، جانلوئیجی بوفون، رافائل مارکس و آنتونیو کاراباخال قرار گرفته. اگرچه مسی با توجه به این که ۳۵ ساله است می‌توانست یک جام‌جهانی دیگر را هم تجربه کند، ولی احساس کرده که دیگر نیازی به حضورش نیست.

بیشترین بازی در جام‌ جهانی

دیدار مقابل کرواسی فقط از این جهت که آرژانتین پیروز شد و به فینال رسید، برای مسی مهم نبود. او برای بیست‌وپنجمین مرتبه در این تورنمنت به میدان رفت. لئو در همین تورنمنت از رکورد ۲۱ بازی دیگو مارادونا گذر کرد و در نیمه‌نهایی به رکورد ۲۵ بازی لوتار ماتئوس رسید. فعلاً لئو در این رکورد شریک دارد، اما در فینال که خیلی بعید است حاضر نباشد مگر این که اتفاق خاصی رخ بدهد، از اسطوره آلمانی هم گذر خواهد کرد و با ۲۶ بازی سال‌ها به تنهایی صاحب این رکورد خواهد بود.

بیشترین دقایق بازی در جام‌ جهانی

لئو در ۴ دوره قبلی ۱۶۲۴ دقیقه در ترکیب آرژانتین به میدان رفته بود و این دوره در ۶ بازی تا فینال به طور کامل به میدان رفت که یکی از آن‌ها ۱۲۰ دقیقه‌ای شد. یعنی با احتساب ۵۷۰ دقیقه بازی در این دوره او ۲۱۹۴ دقیقه پیراهن آلبی‌سلسته را در جام‌جهانی برتن کرده. این رکورد در اختیار پائولو مالدینی با ۲۲۱۷ دقیقه است و اگر مسی در فینال ۲۴ دقیقه هم بازی کند رکورد اسطوره ایتالیایی را می‌شکند!

مسی-آرژانتین1

بیشترین کاپیتانی آرژانتین در جام‌جهانی

دیگو مارادونا شاید کاپیتان ابدی آرژانتینی‌ها باشد، اما حالا لیونل مسی از رکورد او در جام‌جهانی هم گذر کرده. مارادونا ۱۶ مرتبه بازوبند کاپیتانی آلبی‌سلسته را در جام‌جهانی بر بازو بست. مسی که پیش از این دوره ۱۲ مرتبه کاپیتان آرژانتین در این تورنمنت بوده، با ۶ مرتبه بستن بازوبند تا پای فینال به ۱۸ کاپیتانی رسید و حالا ۲ مرتبه هم بیش از مارادونا این افتخار را داشته که پیش از دیگر ستاره‌های آلبی‌سلسته وارد میدان شود.

برترین گلزن آرژانتین در جام‌ جهانی

گلی که لیونل مسی مقابل کرواسی از روی نقطه‌پنالتی به سقط دروازه زد، یازدهمین گل او در تاریخ جام‌جهانی بود. لئو در جام‌جهانی ۲۰۰۶ موفق شد یک گل به صربستان و مونته‌نگرو بزند، در جام‌جهانی ۲۰۱۰ دروازه هیچ تیمی را باز نکرد، در جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل بوسنی و هرزگووین، ایران و نیجریه (۲ مرتبه) گلزنی کرد و در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم یک گل مقابل نیجریه به ثمر رساند. این دوره هم مسی به عربستان‌سعودی، مکزیک، استرالیا، هلند و کرواسی در مجموع ۵ گل زد تا شمار گل‌هایش به ۱۱ برسد و از رکورد ۱۰ گل گابریل باتیستوتا گذر کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها