|
کدخبر: 281063

پالس مثبت چند ملی پوش به دشمن کی‌ روش

شنیده‌های ما حاکی از آن است که بعضی از بازیکنان تیم ملی از انتخاب برانکو ایوانکوویچ به جای کارلوس کی‌روش استقبال می‌کنند.

فوتبال پالس مثبت چند ملی پوش به دشمن کی‌ روش

تیم ملی در جام جهانی نتایج بدی گرفت و درحالیکه می‌توانست با کسب یک امتیاز از بازی آخر خود مقابل آمریکا به مرحله بعد صعود کند، موفق به انجام این کار نشد و تیم ملی در همان مرحله گروهی و درست مثل دوره‌های قبلی جام جهانی حذف شد. مدیران فدراسیون فوتبال که با هدف صعود و گرفتن نتایج خوب در قطر، اسکوچیچ را برکنار و کی‌روش باتجربه را بازگرداندند، به هدفشان نرسیدند و تیم ملی با کسب ۳ امتیاز در گروه خود سوم شد. نکته جالبی که می‌شود به آن دقت کرد، کارنامه ضعیف کی‌روش در چند سال گذشته است. او که بعد از جدایی از ایران راهی کلمبیا شد، نتایج بسیار بدی گرفت و از کار برکنار شد. کلمبیا هم نتوانست راهی جام جهانی شود و یکی از غایبان جام بود.

بعد از آن کی‌ روش راهی مصر شد و در آنجا هم دو ناکامی بزرگ شد. ابتدا در فینال جام ملت‌های آفریقا شکست خورد و بعد از آن در بازی پلی آف صعود به جام جهانی مغلوب سنگال شد و نتوانست مصر را به جام جهانی بیاورد. دست تقدیر هم طوری رقم خورد که در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع جام جهانی اسکوچیچ برکنار و کی‌روش با ایران توانست فرصت حضور مجدد در جام جهانی را کسب کند. کی‌روش با تیم ملی هم در جام جهانی خوب نتیجه نگرفت و حتی نسبت به دوره قبل که خودش سرمربی تیم ملی بود، یک امتیاز کمتر بدست آورد.

برانکو-عمان

 قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی به پایان رسید و مشخص هم نیست که فدراسیون فوتبال می‌خواهند با کی‌روش ادامه دهند یا خیر.مدیران فدراسیون فوتبال هم هنوز نسبت به این موضوع به جمع بندی نرسیدند. جو عمومی و نظر کارشناسان نسبت به ادامه کار با کی‌روش بسیار منفی است و تقریبا اکثر اهالی فوتبال معتقدند تیم ملی با او در جام ملت‌های آسیا هم موفق نخواهد شد.

 جام ملت‌های آسیا یک سال دیگر در همین قطر برگزار می‌شود و تیم ملی برای حضوری پرقدرت در این رقابت‌ها باید خیلی زود استارت بزند و کارش را برای آن رقابت‌ها شروع کند. در واقع  هرچه زودتر فدراسیون باید تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند تا تیم ملی با یک برنامه ریزی خوب راهی جام ملت‌های آسیا شود.

نکته جالب اینجاست اکثر موافقان کی‌ روش و آن‌هایی که دوست دارند او در جام ملت‌های آسیا هم روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد، درون تیم هستند و چند بازیکن تیم ملی از بین نفرات حاضر در جام جهانی به شدت دوست دارند که با کی‌روش ادامه بدهند. با این حال در بین بازیکنان تیم ملی کی‌روش مخالفان زیادی هم دارد و عده ای از بازیکنان تیم ملی اصلا دوست ندارند دوباره با کی‌روش کار کنند.

بعضی از بازیکنان تیم ملی دوست دارند یک مربی بزرگ خارجی به جای کی‌روش بیاید، همچنین آنطور که شنیدیم چند بازیکن تیم ملی که البته تعدادشان هم زیاد نیست، علاقه زیادی دارند تا برانکو هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. اتفاقی جالب که البته با توجه به قرارداد برانکو با تیم ملی عمان بعید است رخ دهد. این عده از بازیکنان معتقدند با توجه به سبک بازی تیم‌های برانکو و البته شناخت زیاد او روی فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی گزینه مناسبی برای حضور روی نیمکت ایران است.

برانکو چند سال در تیم ملی به عنوان دستیار بلازوویچ فعالیت کرد و بعد از آن سرمربی تیم ملی شد. سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها موفق شد ایران را  به جام جهانی ۲۰۰۶ ببرد ولی در آن بازی‌ها نتایج خوبی نگرفت و با کسب یک امتیاز به کار خود پایان داد. برانکو بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ از کار برکنار شد و بعد از چند سال با پرسپولیس به فوتبال ایران برگشت و موفق شد دوران طلایی این تیم را بسازد و جام‌های زیادی را با سرخ پوشان ببرد.

همچنین برانکو در سال ۲۰۰۴ در جام ملت‌های آسیا به همراه تیم ملی حضور داشت و با بدشانسی نتوانست به فینال برسد و مقام سوم دست یافت. برانکو و کی‌روش که چند سالی به صورت همزمان در ایران کار می‌کردند، با یکدیگر اختلافات زیادی دارند و به نوعی دشمن هم محسوب می‌شوند. دعواها آن‌ها با هم و مصاحبه‌های جنجالی این دو علیه یکدیگر، تا مدت‌ها به سوژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شده بود و فضا طوری بود که شاهد یک دو قطبی عجیب و غریب در فوتبال ایران بودیم.

منبع: خبر ورزشی
  • محمد ارسالی در

    بابرانکوی مرموزدوبهم زن قهرمان جام محلات هم نمی شوید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر قراره مربی خارجی بگذارند، برانکو گزی نه بسیار مناسبی است. هم ایران را خوب می‌ شناسه و هم آسیا را

ارسال نظر