|
کدخبر: 277207

خداحافظی آزمون با جام‌جهانی قطر؟

آسوشیتدپرس در گزارشی به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پرداخت و پیش بینی کرد سردار آزمون در جام جهانی حضور نداشته باشد.

فوتبال خداحافظی آزمون با جام‌جهانی قطر؟

آسوشیتدپرس در گزارشی به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پرداخت و پیش بینی کرد سردار آزمون در جام جهانی حضور نداشته باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، تیم ملی فوتبال ایران خود را برای جام جهانی آماده می‌کند، بازیکنان این تیم که ماه آینده در قطر به مصاف انگلیس، ولز و ایالات متحده خواهند رفت. در ژانویه ۲۰۲۲، ایران نه تنها با شکست یک بر صفر عراق برای سومین دوره متوالی به جام جهانی رسید، بلکه به دلیل اینکه ۲ هزار زن اجازه حضور در ورزشگاه آزادی تهران را پیدا کردند، خبرساز شد. با این حال دو ماه بعد از حضور زنان در یک مسابقه دیگر در مشهد از حضور زنان ممانعت به عمل آمد و موضوع نیز حاشیه ساز شد.

ایرانی‌ها بازی اول سختی دارند - در ۲۱ نوامبر برابر انگلیس. آنها چهار روز بعد به مصاف ولز می‌روند و در آخرین بازی گروهی در جدالی حساس با آمریکا روبرو خواهد شد.

کارلوس کی‌ روش سرمربی تیم ملی ایران درباره دیدار با انگلیس همان تعبیری را استفاده کرد که یکی از رسانه های انگلیسی استفاده کرده بودند و گفت: خدا را شکر که مقابل انگلیس بازی می کنیم. ما دوست داریم مقابل بهترین تیم های جهان بازی کنیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های اروپا است، ایران یکی از بهترین تیم‌های آسیا است، به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا بازی‌های خوبی انجام دهیم.

ایران هرگز از دور اول صعود نکرده است. این تیم در پنج جام جهانی قبلی بازی کرده است و اولین حضورش در سال ۱۹۷۸ بوده است.

ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ مسابقات آمریکا را ۲-۱ شکست داد. این دیدار عمدتاً به دلیل پس‌زمینه سیاسی اهمیت زیادی پیدا کرد. پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان ایرانی که کارکنان آن به مدت ۴۴۴ روز گروگان گرفته بودند، ایالات متحده از سال ۱۹۸۰ روابط دیپلماتیک رسمی با ایران نداشته است. البته در در آن دیدار در نمایشی از اخلاق ورزشی از سوی هر دو طرف، تیم ها قبل از شروع بازی برای یک عکس دسته جمعی جمع شدند.

حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا برای ایران و برایان مک براید برای آمریکا گلزنی کردند. هیچ کدام از تیم ها از گروه صعود نکردند. این تیم ها دو سال بعد در رز بول در پاسادنا کالیفرنیا یک بازی دوستانه انجام دادند.

طارمی ۳۰ ساله در زمان مناسب اوج گرفته است. او پس از زدن هر دو گل در پیروزی مقابل لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد در شرایط بسیار خوبی است.

کی‌روش احتمالاً بدون سردار آزمون، مهاجمی که در اوایل اکتبر در حین گرم کردن برای لورکوزن مصدوم شد در جام جهانی حضور خواهد داشت. باشگاه بوندسلیگایی اعلام کرد که انتظار می رود آزمون ۲۷ ساله ۶ تا ۸ هفته را از دست بدهد. آزمون در ۶۵ بازی برای ایران ۴۱ گل زده است.

ایران در دیدارهای دوستانه اخیر با نتیجه یک بر صفر اروگوئه را شکست داد و در اتریش با سنگال به تساوی یک بر یک دست یافت.

کی‌روش در اوایل سپتامبر به عنوان سرمربی تیم ملی ایران به جای دراگان اسکوچیچ انتخاب شد. این چهارمین جام جهانی کی‌روش خواهد بود. او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هدایت ایران را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۰ مربی کشورش پرتغال بود. او پس از ناکامی در هدایت مصر بدون تیم بود و هدایت ایران را عهده دار شد. کی‌روش از ترکیب‌های مختلفی استفاده کرده و تفکر دفاعی دارد.

سرمربی ایران در این زمینه گفت: ما در برابر برخی از بهترین بازیکنان جهان بازی خواهیم کرد و برای آنها آماده خواهیم بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر