|
کدخبر: 267085

سامورایی در یک قدمی استقلال؟

این روزها مدیران باشگاه استقلال حسابی سرشان شلوغ است؛ آنها که به خاطر طولانی شدن انتخاب سرمربی جدید کمی دیرتر از رقیب سنتی وارد بازار نقل و انتقالات شدند، برای جذب نفرات مورد نظر کادرفنی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند و به دنبال بستن تیمی قدرتمند و در شان مدافع عنوان قهرمانی هستند.

فوتبال سامورایی در یک قدمی استقلال؟

اصلی ترین نیاز استقلال در خط دفاعی جذب مدافع وسط توانمند است؛ با توجه به جدایی محمد دانشگر و اینکه هنوز مدیران استقلال برای تمدید قرارداد رافائل سیلوا به توافق با این مدافع برزیلی نرسیدند، نیاز به جذب دفاع وسط بسیار حیاتی است. از سوی دیگر عارف غلامی نیز با اتمام قراردادش مورد توجه یک باشگاه پرتغالی قرار گرفته و هنوز مشخص نیست که در جمع آبی ها ماندگار خواهد شد یا خیر.

مدیران باشگاه استقلال البته با تمدید قرارداد روزبه چشمی و با علم به این مساله که محمدحسین مرادمند با دریافت کسری خدمت سربازی به جمع تیم شان ملحق می‌شود کمی خیالشان برای خط دفاعی آسوده شده اما آنها همچنان به دنبال تقویت تیم در عقب زمین خود هستند.

اما نقشه راه استقلال برای جذب بازیکن در خط دفاعی چیست؟ طی روزهای گذشته حرف و حدیث ها و گمانه‌زنی های متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص جذب مدافعان لیگ برتری توسط استقلالی‌ها مطرح شده اما واقعیت این است که مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال طبق توافقی که با ریکاردو ساپینتو داشته، اولویت های باشگاه برای جذب مدافع را مشخص کرده است.

یزدانی-و-مرادمند

اولویت با سیاوش یزدانی است

مسئولان استقلال در صورتی که موفق به حفظ رافائل سیلوا نشوند(که احتمالا شاهد جدایی مدافع برزیلی خواهیم بود) ۳ گزینه پیش دارند. گزینه اول تلاش برای حل مشکل خدمت سربازی سیاوش یزدانی است. این مدافع باتجربه که هم اکنون سرباز باشگاه ملوان است، تلاش می‌کند تا بتواند با استفاده از معافیت تحصیلی به جمع استقلالی‌ها برگردد. بدون شک با توجه به حضور قطعی مرادمند و چشمی و تمدید قرارداد احتمالی با عارف غلامی بازگشت سیاوش یزدانی به طور کامل مشکلات خط دفاعی استقلال را حل خواهد شد. یادمان نرود که رافائل سیلوا مدافع برزیلی زمانی به خط دفاعی استقلال ملحق شد که مرادمند و یزدانی مجبور به ترک این تیم شده بودند و به نوعی جایگزین آنها بود. حال با توجه به بازگشت مرادمند، اگر یزدانی هم مجوز حضور در ترکیب استقلال را بگیرد، مشکل آبی ها در خط دفاعی تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

پدیده جوان پیکان، گزینه دوم استقلال

اما اگر رافائل سیلوا از جمع آبی پوشان جدا شود و سیاوش یزدانی هم نتواند امور اداری خود را پیش ببردو به استقلال برگردد، تکلیف چیست؟ آنوقت اولویت باشگاه استقلال با جذب سامان فلاح مدافع جوان تیم پیکان و تیم ملی امید است. فلاح که متولد ۱۳۸۰ است، یکی از پدیده های جوان فوتبال ایران به شمار می‌رود که از ابتدای بازار نقل و انتقالات مورد توجه باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد نیز قرار گرفته است.

این بازیکن دهه هشتادی که یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در دو فصل گذشته به شمار می‌رود، ۳ سال دیگر با پیکان قرارداد دارد و صدور رضایتنامه اش از سوی مدیران این باشگاه با توجه به اینکه بندی هم در قرارداد او گنجانده نشده، یک پروسه سخت خواهد بود. قطعا پیکانی‌ها برای فروش مدافع پرمشتری خود به راحتی کوتاه نمی‌آیند اما به هر ترتیب مسئولان استقلال تلاش خواهند کرد تا این بازیکن آینده دار را در صورت منتفی شدن حضور سیلوا و یزدانی به خدمت بگیرند.

اگر یزدانی و فلاح استقلالی نشود…

شرایط سوم برای استقلال این است که کار سیاوش یزدانی برای دریافت معافیت موقت محقق نشود و سامان فلاح نیز نتواند رضایت‌نامه اش را از استقلال دریافت کند. در این شرایط با نظر مستقیم ریکاردو ساپینتو یک مدافع خارجی جذب خواهد شد.

البته در بحث مدافع خارجی نام رایان تفضلی مدافع ایرانی شاغل در اروپا هم مطرح است که باید ساپینتو نظر نهایی اش را در این خصوص اعلام کند.

به عبارت بهتر مدیران استقلال ۳ گزینه برای تقویت خط دفاعی خود خواهند داشت؛ اول اینکه سیاوش یزدانی را برگردانند، دوم به جذب سامان فلاح فکر می‌کنند و اگر این اتفاقات نیفتاد آنوقت یک مدافع به جمع آبی ها اضافه خواهد شد.

منبع: خبر ورزشی
  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغه

ارسال نظر