|
کدخبر: 264495 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس:

پرسپولیس یک هافبک خلاق بخرد / امیدوارم رضاییان ماندنی شود

ابراهیم اسدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس در خط دفاع و همچنین در پست هافبک میانی نیاز به تقویت دارد. در ترکیب فعلی خلأ یک هافبک بازیساز حس می شود و مدیریت باشگاه در روزهای پیش رو بهتر است که یک بازیکن خلاق در پست مذکور جذب کند.

فوتبال پرسپولیس یک هافبک خلاق بخرد / امیدوارم رضاییان ماندنی شود

پرسپولیس با وجود فراز و نشیب های بسیار در لیگ بیست و یکم، در انتها جایگاهی بهتر از دومی نصیبش نشد. قرمزهای پایتخت در شروع فصل چند بازیکن اصلی خود را از دست داده و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی نیز نتوانستن جایگزین های مناسبی را جذب کنند.

یحیی گل محمدی رضا اسدی را به امید پر کردن جای خالی احمد نوراللهی به پرسپولیس آورد ولی در این راه شکست خورد. او با خرید هنانوف و صفروف از استقلال تاجیکستان و یک مهاجم ازبک به نام شرزود تمیروف، قصد تقویت ترکیبِ مدافع عنوان قهرمانی را داشت ولی عملکرد این بازیکنان خارجی نیز چنگی به دل نزد. حالا هر سه بازیکن مذکور در لیست مازاد آقای سرمربی قرار گرفته‌اند.

شنیده ها حاکی از آن است که سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان و همینطور رامین رضاییان در لیست مازاد یحیی قرار گرفته و به زودی از پرسپولیس جدا می شوند. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر، ورودی‌های جدید پرسپولیس هستند که با نظر مستقیم گل محمدی به این تیم ملحق شدند. بمب های پرسپولیس به این جا ختم نخواهد شد و چند مهره تاثیرگذار لیگ نیز در رادار رضا درویش هستند.

گل محمدی قصد دارد که با خانه تکانی در ترکیب تیم خود، لیگ جدید را پر قدرت آغاز کرده و عنوان قهرمانی را با ایجاد تغییر در چینش مهره ها از استقلال پس بگیرد. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد کلی پرسپولیس در فصل اخیر و همچنین نیازهای ترکیب سرخ ها در فصل نقل و انتقالات، گفت و گویی با ابراهیم اسدی پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

ابراهیم اسدی پیشکسوت پرسپولیس درباره عواملی که مانع از قهرمانی سرخپوشان شد، به گسترش نیوز گفت: به طور کلی فصل اخیر برای پرسپولیس فصل خوبی نبود. باشگاه در ابتدا از حضور در لیگ قهرمانان آسیا منع شد و به شکلی عجیب شانس بازی در این رقابت ها از دست رفت. سپس بازیکنان تازه جذب شده، موفق به برآورده کردن نیازهای کادر فنی نشدند و جای خالی مهره های جدا شده در طول فصل به شدت حس شد. البته مصدومیت های زیاد نیز در این فصل پرسپولیس را به شدت اذیت کرد.

کادر-پرسپولیس

کادر یحیی نیاز به تقویت دارد؟

او در مورد تقویت کادرفنی پرسپولیس برای فصل جدید اظهار کرد: آقای گل محمدی به عنوان یک مربی فهیم و باتجربه، چندین سال است که با دستیاران فعلی در باشگاه های مختلف کار کرده و طبعا اگر نقصی وجود داشته باشد، هیچ کسی به جز ایشان بر روی مسایل فنی اشراف ندارد. به همین دلیل من ترجیح می دهم که در این مورد اظهارنظر خاصی نداشته باشم. امیدوارم در این باره مسئولان باشگاه بهترین تصمیم را اتخاذ کنند تا پرسپولیس ضرری نبیند.

خریدهای جدید به کار پرسپولیس می‌آیند

اسدی در خصوص خریدهای تازه پرسپولیس عنوان کرد: بنده در گذشته نیز به این موضوع اشاره کردم که در خط دفاعی پرسپولیس شاهد بودیم که بازیکنانی نظیر وحدت هنانوف در شرایط کرونایی و ورزشگاه خالی به میدان رفتند و باید عملکرد این افراد را در زمان حضور هواداران می سنجیدیم. نفراتی مثل پورعلی گنجی و بیرانوند هم که در حال حاضر جذب باشگاه شدند، به نظر من خرید هایی خوبی هستند و اصطلاحا به کار پرسپولیس می آیند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پرسپولیس در خط دفاع و همچنین در پست هافبک میانی نیاز به تقویت دارد. در ترکیب فعلی خلأ یک هافبک بازیساز حس می شود و مدیریت باشگاه در روزهای پیش رو بهتر است که یک بازیکن خلاق در پست مذکور جذب کند. در خط حمله نیز طبیعتا ضعف وجود دارد و باید بازیکن جدید به تیم اضافه شود.

حسینی-و-یحیی

سیدجلال هنوز می‌تواند به پرسپولیس کمک کند

پیشکسوت پرسپولیس راجع به وضعیت سیدجلال حسینی و رامین رضاییان نیز توضیح داد: سیدجلال به لحاظ تجربه بالا، هنوز می تواند کمک حال پرسپولیس باشد. او به هر‌حال کاپیتان و رهبر تیم است و به اعتقاد من حداقل یک فصل دیگر قادر به بازی برای پرسپولیس است. نمونه بارز این مسئله کریم باقری بود که تا سن ۳۸ سالگی، خوب و سرحال بازی کرد و به پرسپولیس بسیار کمک کرد. آقای حسینی جزو معدود بازیکنانی است که حضورش چه به عنوان بازیکن اصلی و چه به صورت ذخیره، برای پرسپولیس نعمت است.

رضاییان-پرسپولیس

امیدوارم رامین در پرسپولیس بماند

او در ادامه افزود: رامین رضاییان ویژگی لازم برای یک فولبک و وینگر راست را دارد و با سرعت بالای خود مدام در سمت راست در حال رفت و آمد است. همچنین سانتر های دقیق و خطرناکی روی دروازه حرف ارسال می کند. رامین هم بازیکنی است که به دلیل مهارت های خوبش، می تواند دست کادرفنی را برای فصل جدید بازتر کند و امیدوارم یک فصل دیگر در پرسپولیس ماندگار شود. درباره اسماعیلی فر هم باید بگویم که نفرات جدید را باید در شرایط سخت سنجید. بازیکنانی که از تیم های شهرستانی به پرسپولیس و استقلال ملحق می شوند، کار سختی برای نشان دادن توانایی های خود دارند. به هر حال شرایط بازی در این دو باشگاه بزرگ کاملا متفاوت است. اسماعیلی فر بازی های خوبی را در تیم های سابق خود مثل سپاهان و ذوب آهن ارائه داده ولی اینکه بتواند کیفیت فعلی خود را در پرسپولیس نیز تکرار کند، مسئله‌ای است که زمان آن را ثابت می کند.

ضرورت حمایت هواداران برای موفقیت پرسپولیس

اسدی در پایان درباره احتمال قهرمانی و موفقیت پرسپولیس در فصل آینده گفت: امیدوارم که این اتفاق در فصل جدید رخ دهد. پرسپولیس همیشه ثابت کرده که دارای شخصیت قهرمانی بوده و در آینده نیز همین روال ادامه خواهد داشت. در فصل اخیر به دلیل پنج قهرمانی متوالی، سطح توقع هواداران بالا رفته و این مسئله بار سنگینی روی دوش بازیکنان گذاشته بود. مسلما در فصل بعد با توجه به جذب بازیکنان با کیفیت و همینطور با حضور و حمایت هواداران در ورزشگاه، پرسپولیس با انگیزه تر ظاهر خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها