|
کدخبر: 261471 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس فوتبال:

تغییر اسکوچیچ مشکلی را حل نمی‌کند / بازی با کانادا را به فال نیک می‌گیرم

مسعود معینی، کارشناس فوتبال اظهار کرد: در زمان سرمربیگری کی روش، تیم ملی ما بازی های خوبی در دو دوره جام جهانی ارائه داد. بنابراین کادرفنی حائز اهمیت است و در این زمان محدود من بعید می دانم که گزینه قابلی را برای جایگزینی داشته باشیم. به اعتقاد من تغییر اسکوچیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

فوتبال تغییر اسکوچیچ مشکلی را حل نمی‌کند / بازی با کانادا را به فال نیک می‌گیرم

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام تکلیف دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران جهت آماده سازی برای حضور موفق در جام جهانی مشخص شد. تیم ملی ایران ۱۶ خرداد در ونکوور به مصاف کانادا خواهد رفت. گسترش نیوز در رابطه با عملکرد فدراسیون در زمینه آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی گفت و گویی اختصاصی با فریدون معینی کارشناس فوتبال ایران انجام داده که در ادامه می خوانید.

تفاوت جام جهانی قطر با تورنمنت های گذشته

فریدون معینی پیشکسوت و کارشناس فوتبال در مورد شرایط فوتبال ایران پیش از جام جهانی گفت: جام جهانی پیش رو نه تنها برای ایران، بلکه برای تمام تیم های حاضر در این تورنمنت یک تفاوت عمده دارد که آن بحث زمانی مسابقات است. برگزاری مسابقات در ماه نوامبر ( آبان ماه) باعث شده که شرایط مانند جام های جهانی پیش نباشد. بنابراین همه تیم ها با یک برنامه ریزی مناسب خود را مهیای این رقابت ها می کنند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص تیم ملی ایران هم بنده امیدوار هستم که هر چه سریع تر چند بازی تدارکاتی مناسب در نظر گرفته شود تا تیم ما نیز حضور قدرتمندی در جام جهانی داشته باشد.  

کیفیت لیگ برتر ایران پیشرفت داشته است؟

او درباره کیفیت لیگ برتر و میزان تاثیر آن بر تیم ملی اظهار کرد: لیگ ایران در مقایسه با فصول قبل با افت کیفیت مواجه شده و مهم ترین مسئله در این رابطه هم این است که مربیان ما صرفا به نتیجه فکر می کنند. توقع من در مورد آمادگی بازیکنان شاغل در لیگ برآورده نشده و در حال حاضر تنها به بازی های تدارکاتی امیدوار هستم.

تیم-ملی

عملکرد فدراسیون در برگزاری دیدارهای تدارکاتی

معینی درباره اهمیت بازی های تدارکاتی و عملکرد فدراسیون بیان کرد: در شرایط فعلی انجام بازی های تدارکاتی به خاطر وضعیت نا به‌ سامان فدراسیون با مشکل رو به رو است. فدراسیون از طرفی با مشکل مالی دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر به خاطر مشکلات موجود در هیات رئیسه، ترتیب دادن بازی های تدارکاتی مطلوب، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. البته ظاهرا دیدار تدارکاتی با کانادا در حال قطعی شدن است که این موضوع را بنده به فال نیک می گیرم. به عقیده من کانادا تیم خوب و سازمان یافته‌ای است و شاید یکی از تیم های شگفتی ساز جام هم لقب بگیرد. در هر صورت برگزاری اردوها و بازی های دوستانه جهت حضور پر قدرت در جام جهانی امر بسیار مهمی محسوب می شود.

ژاپن یک الگوی به تمام معنا برای تیم ملی ایران

او در مورد قرعه ایران در جام جهانی و شانس صعود از گروه نیز توضیح داد: به نظر من قرعه ها در تمامی گروه ها متعادل است و دیگر به آن شکل گروه مرگی وجود ندارد. صعود از گروه مقدماتی نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و بلندمدت است. اکثر تیم ها در جام جهانی با آمادگی خاصی حاضر می شوند و قدر مسلم گروه ما گروه ساده ای نیست. به عنوان مثال ژاپن برای اینکه پیشرفت چشمگیری در زمینه صعود از گروه خود در جام های جهانی داشته باشد، اقدام به یک برنامه ریزی ۱۵ ساله کرد و در حال حاضر نیز برنامه ریزی بلندمدت برای سال ۲۰۵۰ دارند. با این حساب نباید خیلی توقع از تیم ملی ایران برای مسائلی نظیر صعود از مرحله گروهی جام جهانی داشت.

تغییر اسکوچیچ مثبت خواهد بود؟

معینی در خصوص سرنوشت تیم ملی با سکان داری اسکوچیچ در جام جهانی گفت: زمانی که به گذشته و دوران مربیگری کارلوس کی روش بر می گردم، تیم ملی یک دوره موفق با مرد پرتغالی داشت. بدون شک کی روش یک مربی با کاریزما بود که قدرت رهبری بالایی هم داشت ولی به هرحال شرایط طوری پیش رفت که همکاری او با تیم ملی قطع شد. در زمان سرمربیگری کی روش، تیم ملی ما بازی های خوبی در دو دوره جام جهانی ارائه داد. بنابراین کادرفنی حائز اهمیت است و در این زمان محدود بعید می‌دانم که گزینه قابلی را برای جایگزینی داشته باشیم. به اعتقاد من تغییر اسکوچیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

این کارشناس فوتبال در پایان اضافه کرد: معتقد هستم که ما در حال حاضر باید یک فضای مطلوبی را ایجاد کنیم که لیگ برتر را در فصل جدید خوب آغاز کنیم و تیم های لیگ با آمادگی مطلوبی پا به مسابقات بگذارند. زمانی که لیگ در وضعیت مطلوب باشد طبیعتا تیم ملی ما هم از این موضوع سود می برد. در وهله بعد برگزاری بازی های تدارکاتی مناسب است که امیدوارم فدراسیون پس از بازی با کانادا، با تیم های صاحب نام دیگر جهت انجام بازی به توافق برسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها