|
کدخبر: 260641

رویای این بازیکن برای بازگشت به پرسپولیس!

بازیکن تیم ویتبسک بلاروس گفت: هواداران پرسپولیس رابطه خیلی خوبی با من داشتند و اعتقاد زیادی به من داشتند. اگر قسمت باشد به تیم که دلی آن را انتخاب کردم، برمی گردم.

فوتبال رویای این بازیکن برای بازگشت به پرسپولیس!

فوتبال ایران بازیکنان با استعداد کم ندارد. اما روند فوتبال برای بعضی‌ها بهتر پیش می‌روند. بعضی برای اثبات جایگاه‌شان باید زمان بیشتری تلاش کنند. مثال این قضیه سردار آزمون است که در لیگ ایران نتوانست به نتیجه دلخواهش برسد اما در لیگ روسیه مرحله به مرحله جلو رفت، حالا در اوج قرار دارد. آریا برزگر هم بی شباهت به سردار آزمون نیست. در ۱۶ سالگی به عضویت پرسپولیس در آمد، اما به جایگاه دلخواهش نرسید. تا اینکه این روزها در لیگ بلاروس به میدان می‌رود و همزمان در تیم ملی امید هم عضویت دارد. گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید:

*به عنوان یکی از استعدادها به پرسپولیس آمدی اما با وجود سن کم در روند پیشرفت تو فاصله افتاد؟

قطعاً اینطوری فکر نمی کنم. چرا که برای خودم تداخل پیش می‌آید.  به موفقیت مستمر فکر می کنم تا زمان رسیدن به موفقیت. اگر بخواهم به زمان فکر کنم خیلی چیزها را از دست می‌دهم. با سنی که من دارم مهم پیشرفت است. هر لحظه و ثانیه به موفقیت فکر می کنم. اگر خوب آموزش ببینم و خوب درک فوتبالی داشته باشم موفقیت اصلی را به دست می‌آورم. خیلی ها زود به موفقیت رسیدند اما با کله به زمین خوردند. ولی این نظریه را بهتر می دانم که موفقیت مهم است تا زود رسیدن. 

*برای تو این امکان وجود داشت به موفقیت زودهنگام نزدیک بودی، اما نشد.

اطرافیانم در جریان هستند که هنوز شرایط زندگی حرفه ای را حفظ کرده‌ام  وسعی کردم روی فوتبالم و پیشرفتم تمرکز کنم. اینکه که الان روی پیشرفتم تداخل ایجاد شده است اینطور نیست. کمی پای قسمت می‌گذارم و ممکن است اگر در فوتبال ایران می ماندم یکسری اتفاقاتی برایم می افتاد که امروز از فوتبال اروپا دور می شدم. ولی حالا پیشنهادهای خیلی خوب از تیمهای اروپایی دارم. هم الان در تیمهایی هستم که سطحش از لیگ برتر بالاتر است.  ولی آن لحظات را(حضور در پرسپولیس) هر چه به آن فکر می کنم نمی دانم چه چیزی باعث شد آنجا بازی نکردم. مطمئناً از خودم خرده نمی گیرم. به دست خدا می‌سپارم و بعدها ثابت خواهد شد. 

*پرسپولیس جسارت و ریسک استفاده از بازیکن جوان به سن و سال تو را نداشت. شاید هر مربی دیگری هم بود این جسارت را نداشت. خودت در اتمسفر پرسپولیس بودی این فضا را تجربه کردی. درست است؟ 

الان که داریم درباره گذشته صحبت می کنیم بهتر است این را  بگویم که تیم پرسپولیس را دلی دوست داشتم. نباید منکر این بشویم که از بین خیلی گزینه‌ها پرسپولیس را انتخاب کردم می دانستم این فرصت برای هر بازیکنی پیش نمی آید.  ولی این شرایط بازی و خیلی از موارد دیگر، اتفاقات و اطرافیان آن رقم می زنند که از دست خود انسان خارج است. این اتفاق حتی برای بازیکنان بزرگ فوتبال هم افتاده است.  مثل ایکاردی برای پاریسن ژرمن. الان کمتر به گذشته فکر می کنم. از تیم پرسپولیس جدا شدم و نمی توانم به آن فکر کنم که چرا نشد آنجا بمانم. هواداران رابطه خیلی خوبی با من داشتند و اعتقاد زیادی به من داشتند. الان هم اگر قسمت باشد روزی برمی گردم.

*ایکاردی را مثال زدی. متوجه نشدم ایکاردی را از چه منظری مثال زدی. 

ایکاردی را از این منظر که با کلی عناوین مانند آقای گل سری آ به پاریسن ژرمن آمد. اما حالا در لیست 18 نفره تیمش هم قرار نمی گیرد.  آن قسمت فوتبالی یکسری چیزایی را رقم می زند که در دست ما نیست. بعدش هم باید بگویم زمانی که بودم اتفاقاتی افتاد که نمی خواهم راجع به آن صحبت کنم. 

 

*اتفاقاً باید درباره همان اتفاقات صحبت کنیم. کالدرون خیلی روی تو نظر نداشت. گفته می شد که به خاطر شرایط  سنی‌ات نسبت به بازیکنان دیگر، خیلی به فوتبال تو تمایل ندارد. حتی گفته می شد تو نباید به رختکن بروی که بازیکنان بزرگسال‌تر هستند. 

خودم مصاحبه کردم و گفتم که اجازه ورودم به رختکن را ندادند. آقای کالدرون بیشتر قصدش این بود که روی پای خودم بایستم . چون وقتی به پرسپولیس رفتم فقط 16 ساله بودم. روزی اولی که به تهران آمدم با شرایط امکاناتی که داشتم با پدرم سر تمرین حاضر بودم. ولی کالدرون از این موضوع خیلی ناراحت بود که چرا خودم متکی به خودم نیستم و سرپای خودم باید بایستم. بیشتر قصد داشت مرا تربیت کند. اتفاقاتی افتاد که فوتبالی حساب نمی شود.

* تا کجا می توانی در فوتبال اروپا پیش بروی؟

بعد از بازی‌های مقدماتی آسیایی تیم ملی امید، از تیم زنیت دعوتنامه داشتم و خیلی مورد استقبال قرار گرفتم. فکر نمی کردم مورد توجه آنها قرار بگیرم. حتی برای قرارد صحبت شد. این وسط پروسه قانونی داشتند. مخصوصا تیم زنیت که می گفتند صبر کن این قانون برداشته شود و ما بتوانیم با تو قرارداد امضا کنیم. با مشورتی که با مدیر برنامه هایم کردم بنابر این شد که زیر نظر یک مربی کاربلد و بزرگ مثل بردیف کار کنم که مربی خیلی بزرگی است. با بازیکنان بزرگ مثل سردار  آزمون کار کرده است. امثال سردار آزمون برای من الگوی خوبی است.

*مقابل تیم‌های بزرگی هم به میدان رفتید.

در اردوی آنتالیا تیم خیرات خیلی خوب بازی کردم  و گلزنی کردم. جلوی تیم بزرگ دیناموکیف بازی کردم و همه بازی‌ها به میدان رفتم. واقعاً شرایط لیگ قهرمانان اروپا بود.  اما قوانینی است که فوتبالیست باید تحت همان عمل کند. مدیر برنامه در بیرون زمین تلاش می‌کند و من بازیکن در زمین همه تلاشم را کردم. درنهایت با مشورتی که کردم تصمیم گرفتیم از آنجا هم برویم. در نهایت به تیم بلاروسی رفتم. 

*پیش از تو بازیکن ایرانی سابقه حضور در لیگ بلاروس حضور داشته است؟

به ظاهر تا کنون بازیکنی در لیگ بلاروس نداشتیم. سطح لیگ آنها بالا است. تیم‌های این کشور در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند.

*به خاطر جنگ اوکراین در بلاروس که مشکلی نیست؟

روزهای اول فکر می کردم اینجا جای خطرناکی و ناامنی باشد. کشور زیبایی است و خیلی آرامش دارد. سطح لیگ بسیار بالایی دارد. قبل از اینکه تحریم ها تصویب شود در لیگ قهرمانان اروپا حاضر بودند. تیم باته بوریسف و دینامومینسک لیگ قهرمانان حضور دارند. تیم ما برای شهر ویتنسک است و هوادارن و امکانات قابل توجهی دارد. متاسفانه از اول فصل نتایج خوبی را بدست نیاوردیم و در جایگاه سیزدهم جدول هستیم. درست نیست بخواهم از شرایط خودم تعریف بکنم چون که مربی و سرمربی تیم همانند که در فضای مجازی هم پخش شد از من خیلی تعریف کرد بعد عقد قرارداد. خصوصیات من گفت که کمتر چنین چیزی پیش می آید. تقریبا همه بازیها را به میدان رفتم  حالا یک بازی کمتر یک بازی کمتر. دو تا پاس گل دادم و از بازی دوم به بعد تغییر پست بدهم. به خاطر اینکه تصمیم سرمربی بود.

سردار به عنوان الگوی شما در لیگ روسیه ماند. خیلی ها می گفتند تداوم حضورش نمی‌تواند به هدف بزرگش کمک کند. آیا تو مانند الگویت در می خواهی در بلاروس بلند مدت بمانی؟

واقعاً نمی توانم از حالا دوباره صحبت کنم. ممکن است تا پایان قراردادم اینجا باشم ممکن تا همین فردا هم از اینجا بروم. در کل حسم این است که مدت کوتاهی اینجا باشم.  بلاروس یا تیمی که هستی؟ همین کشور بلاروس. یکی از هدف هایم این است که به فوتبال اروپا راه پیدا کنم. مخصوصا حالا که خیلی سخت شده به فوتبال اروپا برسید. خیلی از دوستانم را دیدم که سخت بوده است شرایط یکسری ویزا و اینجور موارد سخت است. حالا برسیم به مسئله سردار آزمون...

درباره تداوم حضورش در لیگ روسیه؟

درباره سردار آزمون یک تصمیم فوتبالی برابر با یک عمر آینده فوتبالیست است. واقعا اگر این تصمیم اشتباه باشد در کل عقب می‌افتد. می‌توانم بگویم این تصمیم را به موقع گرفت. سردار با وجود خروج از لیگ روسیه هنوز در رده برترین گلزنان لیگ روسیه است.در سفری که به سن پترزبورگ داشتم که تصاویرش در باشگاه دیده می شود. این برای کشور ما افتخار است که بازیکن در کشور دیگری چنین نمایشی داشته باشد و در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرد. حالا هم که به لیگ آلمان و بایرلورکوزن رفته و قطعاً آینده خوبی در انتظار او است.

*مثل اینکه خیلی سردار آزمون را دنبال می کنید؟

همیشه آنالیزهای سردار را می بینم کلی نکات آموزشی بازی‌های او دارد. مخصوصا حال حاضر که بیش از حد تلاش می کند و از بازیهای آزمون انگیزه می گیرد. 

*درباره حضور در تیم ملی امید هم چند دقیقه‌ای صحبت کنید.

تیم ملی از مرحله مقدماتی به آن طرف کادرفنی خیلی خوبی دارد و مهدوی کیا بزرگ، با دانش و انسان بزرگی است.  کار کردن در کنار چنین شخصیتی باعث افتخار و پیشرفت است. هدف اصلی صعود به المپیک است. حمایت مسئولین است خیلی می تواند تاثیرگذار باشد. ساختار و افرادی که کار بلد هستند اگر از سوی مسئولین حمایت شوند به المپیک صعود می‌کنیم . برای مسابقات ازبکستان منتظر اعلام لیست نهایی هستیم. بازی تدارکاتی با تیم ملی عراق درنظر گرفته شده است که باید ببینیم چه می شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها