|
کدخبر: 255037

مدافع تیم ملی در لیست نهایی پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس، نام ۴ ملی‌پوش را برای فصل آینده در لیست خود قرار داده است.

فوتبال مدافع تیم ملی در لیست نهایی پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها بعد از ۵ فصل متوالی قهرمانی در لیگ برتر، این فصل شانس کمی برای کسب جام دارند؛ آن‌ها سوپرجام را به فولاد واگذار کردند، در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم اراک از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند و در لیگ هم در فاصله ۶ هفته مانده به پایان رقابت‌ها، ۶ امتیاز از استقلال صدرنشین عقب هستند.

نتایج پرسپولیس در هفته‌های اخیر و خرید‌های بی‌کیفیت یحیی در این فصل، حسابی او را با انتقاد روبرو کرده است. همین انتقاد‌ها سبب شده است تا گل‌محمدی برنامه‌ریز برای فصل آینده را از الان استارت بزند. برنامه‌ای که مدیران پرسپولیس برای عملی کردن آن کار سختی پیش رو دارند.

بیرانوند بهترین گزینه

دروازه‌بان اولین پستی است که پرسپولیس در آن نیاز به جذب بازیکن دارد. حامد لک که همراه با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، در این فصل عملکرد ضعیفی داشت و ابتدا به دلیل مسائل فنی نیمکت‌نشین شد و بعد از آن به دلیل مسائل انضباطی به روی سکو تبعید شد. احمد گوهری هم که در تعطیلات زمستانی از صنعت‌نفت آبادان راهی پرسپولیس شد، انتظارات را برآورده نکرده تا یحیی به فکر جذب یک دروازه‌بان باشد.

علیرضا بیرانوند که در این فصل به صورت قرضی از باشگاه آنتورپ بلژیک راهی بوایشتا پرتغال شده، فرصت زیادی برای بازی کردن در این تیم پرتغالی پیدا نمی‌کند و برای فصل جدید دیگر در پرتغال نمی‌ماند. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که در تعطیلات زمستانی هم پرسپولیسی‌ها می‌خواستند او را جذب کنند، نامش در لیست یحیی گل‌محمدی دیده می‌شود و احتمال بازگشتش به پرسپولیس زیاد است. او در مورد آینده خود در گفتگو با یکی از رسانه‌ها می‌گوید: «با باشگاه آنتورپ قرارداد دارم، اما اگر پرسپولیسی‌ها بخواهند، می‌توانم برای فصل بعد به صورت قرضی به این تیم بیایم».

یحیی مدافع تیم ملی را می‌خواهد

سمت چپ خط دفاعی یکی دیگر از پست‌هایی است که یحیی می‌خواهد برای فصل بعد تیم خود را تقویت کند. امید نورافکن مدافع ملی‌پوش سپاهان که قابلیت بازی در چند پست را دارد، بازیکن مورد علاقه سرمربی پرسپولیسی‌ها برای سمت چپ خط دفاعی است. نورافکن در پایان فصل قراردادش با سپاهان به پایان می‌رسد و مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا او که علاوه بر سپاهان، سابقه بازی کردن برای استقلال را هم در کارنامه دارد را برای لیگ بیست‌ودوم به تهران بیاورند.

پورعلی‌گنجی در نزدیکی پرسپولیس

یحیی در پست مدافع میانی هم می‌خواهد تیم خود را تقویت کند. محتمل‌ترین گزینه در این پست، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش شنژن چین است. مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، چند جلسه‌ای با پرسپولیسی‌ها تمرین هم کرده است و احتمال اینکه برای لیگ بیست‌و‌دوم لباس سرخپوشان پایتخت را بر تن کند، زیاد است. علاوه بر پور علی‌گنجی، دو مدافع ملی‌پوش سابق پرسپولیس (محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده) که در قطر بازی می‌کنند هم اگر تصمیم به ترک این کشور بگیرند، بازگشتشان به جمع سرخپوشان محتمل است.

دو ملی‌پوش می‌خواهند لژیونر شوند؟

مهدی ترابی و میلاد سرلک ۲ بازیکن ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود. با وجود تاکید یحیی بر تمدید قرارداد این ۲ بازیکن، هنوز باشگاه پرسپولیس نتوانسته قرارداد آن‌ها را تمدید کند. ترابی از امارات پیشنهاد دارد و سرلک هم پیشنهاد خوبی از باشگاه‌ها قطری گرفته است. ترابی بهترین پاسور پرسپولیس در این فصل است و نقش پررنگی در فاز هجومی این تیم دارد. از دست دادن ترابی کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت خواهد کرد و مسئولان این باشگاه در تلاش هستند در روز‌های آینده قرارداد او را تمدید کنند.

پرسپولیس هم هافبک گل‌گهر را می‌خواهد

سعید صادقی بهترین پاسور فعلی لیگ برتر با عملکرد فوق‌العاده خوبی که در این فصل داشت، مورد توجه اکثر مدعیان لیگ قرار گرفته است. یحیی که در تعطیلات زمستانی این فصل هم او را می‌خواست، بازهم نام هافبک گل‌گهر را در لیست خود قرار داده است. صادقی یک فصل دیگر با این تیم سیرجانی قرارداد دارد و به خدمت گرفتن او کار سختی است.

رامین یک خط جلوتر می‌رود؟

دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهانی‌ها در پایان فصل قراردادش با این تیم به پایان می‌رسد. او که ۲ فصل پیش هم مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته بود، نامش در لیست یحیی برای حضور در سمت راست خط دفاعی دیده می‌شود.

رامین رضاییان مدافع راست فعلی سرخپوشان که تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارد، نامش در لیست تمدیدی‌های یحیی دیده می‌شود و در صورت جذب احتمالی اسماعیلی‌فر برای سمت راست خط دفاعی، رامین یک خط جلوتر به بازی گرفته می‌شود.

امید به لژیونر‌ها برای خط حمله؟

پرسپولیسی‌ها برای این فصل شهریار مغانلو را در خط حمله از دست دادند و بازیکنانی که به جای او به عنوان مهاجم جذب کردند، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. مهاجمی که بتواند خیال یحیی را برای خط حمله راحت کند و قرارداد هم نداشته باشد، در لیگ برتر سخت پیدا می‌شود. یحیی برای این پست نیم نگاهی به جذب لژیونر‌هایی که در سال جام جهانی بخواهند بیشتر بازی کنند، دارد. با توجه به مشکلات مالی پرسپولیس، جذب مهاجم خارجی با کیفیت هم ریسک بزرگی است و یحیی اگر مجبور شود مهاجم خارجی جذب خواهد کرد.

منبع: فوتبال 360

ارسال نظر