|
کدخبر: 252429

یک استقلالی جانشین کی‌روش می‌شود؟

سرمربی سابق استقلال می‌گوید در صورتی که هدایت تیم ملی مصر به او سپرده شود، این تیم را به اوج برمی‌گرداند.

فوتبال یک استقلالی جانشین کی‌روش می‌شود؟

وینفرد شفر آلمانی یکی از مربیان کهنه کار فوتبال است که موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا با کامرون شده و با این تیم در جام جهانی ۲۰۰۲ شرکت کرده است. او در مصاحبه ای با سایت «کوره» درباره شانس آلمان و کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرده و همچنین احتمال حضور روی نیمکت تیم ملی مصر گفته است:

گروه تیم ملی آلمان را در جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه می بینید؟

تیم ملی آلمان خوش شانس است که در گروه E قرار دارد زیرا تنها دیدار دشوارش برابر اسپانیا خواهد بود. فکر می‌کنم رویارویی با ژاپن سخت نخواهد بود و فقط نیاز به تمرکز خواهد داشت. تیم سوم هم که با بازی کاستاریکا و نیوزلند مشخص می‌شود و فکر می‌کنم رویارویی با آن تیم هم آسان باشد.

آیا آلمان می تواند قهرمان شود؟

در اینکه تیم ملی آلمان بازیکنان بسیار خوبی دارد شکی نیست اما کند بازی می کند. این تیم باید تمام مسابقات خود را مانند یک قهرمان انجام دهد؛ برخلاف آنچه در جام جهانی گذشته اتفاق افتاد که نتایجش به خصوص در دیدار مقابل مکزیک و کره جنوبی فاجعه بار بود و او در همان دور اول حذف شد.

چه خاطره ای از جام جهانی ۲۰۰۲ دارید؟

در آن زمان شانس حضور در دور دوم مسابقات را داشتیم، به خصوص بعد از اینکه تیم عربستان را شکست دادیم، با ایرلند شمالی مساوی کردیم اما مقابل آلمان شکست خوردیم. البته دلیل این ناکامی وزیر ورزش کامرون بود چرا که قبل از مسابقات ما درگیر بحران مالی بودیم و این مسئله باعث شد تیم با ۴ روز تاخیر به سفر برود؛ علاوه بر این او نمی‌خواست پاداش بازیکنان را پرداخت کند.

نظر شما در مورد ناکامی مصر در راهیابی به جام جهانی چیست؟

از این بابت ناراحتم اما تیم مصر در دو دیدار با سنگال محکم بازی نکرد؛ چنین دیدارهایی نیاز به فشار و روحیه بالا دارد مسابقات مقدماتی جام جهانی یک فرصت عالی است. من دیدم که تیم کامرون چگونه با شور و شوق و جنگندگی بازی می کند تا از تاریخ خود دفاع کند.

آیا ممکن است که در آینده سرمربی تیم ملی مصر شوید؟

واقعا امیدوارم. من به این تیم کمک خواهم کرد تا به اوج برگردد. من خاطرات خوبی از فوتبال مصر دارم؛ در فصل ۱۹۸۲-۱۹۸۳ و زمانی که بازیکن بروسیا مونشن گلادباخ بودم، مقابل الزمالک بازی کردم. تیم ملی مصر برای آماده سازی برای جام ملت های آفریقا ۲۰۲۳ باید از این به بعد، بدون تسلیم شدن کار کند. مصر در گذشته بهترین بوده و باید با کار و تلاش دوباره به شرایط خوب برگردد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر