|
کدخبر: 249796

یک لیورپولی برای خرید چلسی اعلام آمادگی کرد

با نزدیک شدن به مهلت مقرر، مارتین بروتون، در حال مذاکره برای تشکیل کنسرسیومی جهت خرید چلسی از رومن آبراموویچ است.

فوتبال یک لیورپولی برای خرید چلسی اعلام آمادگی کرد

پس از تحریم رومن آبراموویچ و مصائبی که در پی آن برای باشگاه چلسی به وجود آمد، حالا نام دیگری به خریداران احتمالی آبی های لندن اضافه شده است.

به گزارش گل و به نقل از نزار کینسلا، سر مارتین بروتون، تاجر بریتانیایی که در سال ۲۰۱۰ لیورپول را از یک هیئت مدیره‌‌ی افتضاح نجات داد، حالا ممکن است پیشنهادی برای خرید چلسی ارائه دهد. پس از وضع تحریم ها علیه مالک کنونی آبی های لندن، یعنی رومن آبراموویچ، و لزوم تغییر مالکیت این باشگاه، حداقل ۱۰ شخص حقیقی و حقوقی علاقه‌ی خودشان را به خرید چلسی ابراز کردند.

بروتون، کسی که در نوجوانیش طرفدار چلسی بوده، خبرهایی در رسانه ها، مبنی بر علاقه‌‌اش به آماده سازی و ارائه‌ی پیشنهادی برای خرید چلسی و داشتن نقشی در آینده‌ی این باشگاه، منتشر شده است.

بروتون در حال مذاکره با حامیان احتمالی و مشاورانش است و احتمالا در روزهای آینده پیشنهادش را ارائه بدهد، اگرچه نگرانی هایی در مورد اینکه، آیا او می تواند پول کافی برای شرکت در مزایده‌ی خرید چلسی را قبل از مهلت روز جمعه جمع آوری کند یا نه، وجود دارد. با توجه به  تحریم رومن آبراموویچ و بلوکه شدن تمام دارایی هایش در انگلیس، مسئولیت فروش چلسی اکنون برعهده دولت بریتانیا است.

بروتون کیست؟

بروتون، رئیس سابق بریتیش ایرویز، بیشتر به جهت نظم بخشیدن به فرآیند فروش لیورپول به Fenway Sports Group (FSG) در سال ۲۰۱۰ شناخته می‌شود. او به دوره‌ی مالکیت فاجعه بار تام هیکس و جورج گیلت در لیورپول پایان داد.

او در آوریل ۲۰۱۰ به عنوان رئیس باشگاه لیورپول منصوب شد و وظیفه داشت فروش باشگاه را به مالکان جدید تسریع کند. پس از تکمیل واگذاری مدیریت، تام ورنر جانشین او در لیورپول شد. شایان ذکر است که در سال‌های مدیریت FSG، لیورپول با کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان و لیگ برتر، به قله‌ی فوتبال انگلیس بازگشت.

بروتون تنها فردی است که به دستور و درخواست دولت بریتانیا در فرآیندی برای تغییر مالکیت یک باشگاه دخالت داشته است؛ کاری که او در لیورپول در کنار بانک سلطنتی اسکاتلند، بزرگترین وام دهنده‌ی باشگاه، انجام داد.

او در حال حاضر ریاست شرکت Sports Investment Partners را بر عهده دارد؛ این شرکت یک شرکت خصوصی است که به کسب و کارها در زمینه‌هایی مانند فناوری ورزشی و مدیریت برگزاری رویدادها، کمک می‌کند.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها