|
کدخبر: 148443

یحیی در آستانه رکورد عجیب پروین

یحیی گل محمدی در صورت کسب تساوی دیگر در لیگ برتر فوتبال به آمار علی پروین در این رقابت‌ها می‌رسد.

فوتبال یحیی در آستانه رکورد عجیب پروین

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی ساعت ۱۶: ۴۰ امروز دوشنبه با فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند که شاگردان یحیی گل محمدی در چهار دیدار گذشته خود چهار تساوی متوالی کسب کرده‌اند.

حداقل امتیازات از ۱۲ امتیازی که می‌توانست قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر را بار دیگر به صدر جدول برساند اما این تیم پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا همچنان در حسرت پیروزی است.

البته پرسپولیس در طول چهار سال گذشته تجربه‌ای اینچنینی را داشته است. آنها در فصل هجدهم که برانکو ایوانکوویچ هدایت فنی سرخپوشان را بر عهده داشت چهار بازی متوالی خود را مساوی کردند اما در نهایت توانستند به قهرمانی در لیگ برتر برسند.

روندی که یحیی در بیستمین دوره این رقابت‌ها نیز با آن مواجه شده است. سرمربی پرسپولیس در صورت کسب تساوی مقابل فولاد خوزستان دیگر با برانکو مقایسه نمی‌شود بلکه با زمان سرمربیگری علی پروین در سال‌های ابتدایی تاریخ این رقابت‌ها مورد قیاس قرار خواهد گرفت.

علی پروین در دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کارنامه قابل قبولی را از خود به جای نگذاشت. او در پنج دیدار متوالی با پرسپولیس تن به تساوی داد تا رفته رفته از دوران با شکوه مربیگری خود فاصله بگیرد.

حالا یحیی برای اثبات توانایی‌های فنی خود و بازیکنانش چاره‌ای جز پیروزی مقابل فولاد خوزستان ندارد تا بار دیگر به جای قیاس با دوران نه چندان خوب مربیگری پروین به دوران شکوه با پرسپولیس بازگردد.

تساوی‌های متوالی پرسپولیس با علی پروین در دوره دوم لیگ برتر:

پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال

ملوان ۱ – ۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۳ – ۳ فولاد

پرسپولیس ۰ – ۰ برق شیراز

پیکان ۱ – ۱ پرسپولیس

تساوی‌های متوالی پرسپولیس با یحیی گل محمدی در دوره بیستم لیگ برتر:

نساجی ۱ – ۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۱ – ۱ ذوب آهن

پرسپولیس ۰ – ۰ سپاهان

استقلال ۲ – ۲ پرسپولیس

 

منبع: مهر

ارسال نظر